וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ילה: החלה העברת אספקה לכורים שנלכדו

טליה שחר

25.8.2010 / 13:06

33 הכורים שנכלדו במכרה קטן בצ'ילה לפני כשלושה שבועות החלו לקבל אספקת ציוד ומסרים מהבית על מנת לשמור על בריאותם ופיזית והנפשית. הם עדיין לא יודעים כי חילוצם עלול להימשך ארבעה חודשים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

כוחות הסיוע בצ'ילה החלו להעביר טבליות למניעת התייבשות, גלוקוזה ותרופות ל-33 הכורים שנלכדו במכרה שקרס לפני כמעט שלושה שבועות. האספקה מועברת דרך חור צר שנחצב. אתמול שוחח עם הכורים נשיא המדינה סבסטיאן פיניירו שוחח ועודד את רוחם.

שר המכרות במדינה לורנס גולבורנה אמר כי יחד עם ציוד האספקה, נשלחים גם מסרים מבני המשפחה. למרות שהכורים עדיין לא יודעים כי ייקח כארבעה חודשים עד שייחצב חור מספיק גדול לחלצם, גולבורנה אמר כי הוא מאמין שהם מודעים לכך שיימשך זמן רב עד שייראו אור יום.

הכורים נמצאים בתוך מחסה בגודל של כ-50 מ"ר, כ-700 מטרים בתוך האדמה. בנוסף לסיוע הפיזי, הכוחות גם מנסים לעזור להם לשמור על שגרה. "הם מספקים דברים שונים כדי למלא את זמנם, וכדי לנהל את עבודת הצוות שעליהם לעשות, וכד'. הם הולכים לקבוע תכנית עבודה לשבועות הקרובים", אמר גולבורנה.

עד כה הצליחו הכורים לשרוד בזכות מכלי מים ופתחי אוורור, ובעיקר, הקצבת המזון שברשותם. הן אכלו שתי מנות מאוד קטנות וחצי כוס חלב כל 48 שעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully