וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל חשש מקרינה, הורים מאיימים להשבית שנה"ל

גיל סימה

25.8.2010 / 13:14

בעקבות הימצאות קווי מתח גבוה סמוך לביה"ס 'ערמונים' ברמת גן, ביקשו ההורים מהעירייה לבצע במקום בדיקת קרינה. לטענתם, העירייה סירבה להעביר את תוצאות הבדיקה ולכן הם חוששים: "מה העירייה מסתירה?"

קווי המתח הגבוה העוברים בסמוך ומעל בית הספר 'ערמונים' ברמת גן מדירים שינה מהורי הילדים בבית הספר, זאת בעיקר נוכח סירובה של העירייה לאשר ביצוע בדיקה מקצועית ובלתי תלויה, האמורה לקבוע האם קיימת קרינה בשטח המתחם החינוכי.

בית הספר היסודי שוכן בצמוד לכביש גהה כשעמודי מתח גבוה עוטפים אותו מכל עבר וקווי מתח נוספים טמונים מתחת למעבר החצייה בדרך אליו. חששות ההורים מפני הקרינה הועברו לאגפי העירייה וצוותים מטעמה גם יצאו לשטח לבדוק האם מדובר ברמות מסוכנות. "כאשר התחלנו לשאול מה יצא מכל הבדיקות שעשו התחילו לנפנף אותנו ממקום למקום כשתשובה ברורה לא קיבלנו", אומרת רונית סבג, אם לשני ילדים שהקטנה מביניהם עולה בעוד כשבוע בדיוק לכיתה א' בבית הספר.

בעקבות התשובות העמומות שקיבלו מהעירייה, החליטו כמה עשרות הורים לא להמתין עוד לתשובות ומימנו מכיסיהם בודק מוסמך שהתבקש לקבוע עבורם מהן רמות הקרינה הקיימות בבית הספר. אולם גם יוזמה זו נתקלה בהתנגדות מצד ההנהלה ואגף החינוך בעירייה שציינו בפניהם כי אין אישור לבודק חיצוני מלבד הגורם המקצועי המוסמך מטעמם. "אני לא מבינה מה יש לעירייה להסתיר? אנחנו מקלים עליה את העבודה והיא מתנגדת? זה מאוד תמוה, בסך הכל ביקשנו אינדיקציה שהילדים שלנו, שהם הדבר היקר ביותר לנו, נכנסים בעוד שבוע למקום בטוח", אומרת סבג.

בינתיים מאיימים ההורים כי אם העירייה תמשיך "לכבול" אותם, כהגדרתם, הם ישבשו את שנת הלימודים עד למצב שהם לא ישלחו את ילדיהם לבית הספר. "זה מלחיץ ומדאיג מאוד", מוסיפה שרית מרציאנו שאמורה אף היא לשלוח בעוד כשבוע את בנה לכיתה א'. "איך אני אמורה לישון טוב בלילה כשאני לא יודעת אם יש קרינה בבית הספר? וגם אם נמצא שיש אזור אחד עם קרינה, נדאג שהילדים שלנו לא יסתובבו בו במהלך שעות הלימודים אבל לפחות שנדע מה קורה".

מהעירייה נמסר בתגובה כי היא מקיימת תכנית מובנית לביצוע בדיקות קרינה יזומות במוסדות חינוך ובמבני ציבור ובכללם בבית הספר 'ערמונים'. הבדיקות מתבצעות באמצעות ציוד חדיש ומכויל על ידי אנשי היחידה לאיכות הסביבה המוסמכים לערוך בדיקות על פי חוק. "אם ההורים יפנו לקבל את תוצאות הבדיקה היא תועמד לרשותם. לבקשת ההורים הובטח להם בדיקה מקצועית ומוסמכת של ראש אגף מניעת רעש וקרינה במשרד להגנת הסביבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully