וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גנב מיליונים מעמותה לעיוורים והימר בכספים"

גלעד גרוסמן

25.8.2010 / 11:34

משה ריפס, מנכ"ל לשעבר של עמותה לסיוע לעיוורים מואשם שגנב כ-4 מיליון שקלים מקופתה. לפי כתב האישום, האיש השתמש בכספים להימורים וכן עבור תשלומי הוצאות עבורו ועבור בני משפחתו

המנכ"ל לשעבר של עמותת "קרן אור", המסייעת לילדים ונערים עיוורים, מואשם שגנב כ-4 מיליון שקלים מהעמותה. זאת בעבור הימורים ותשלומי הוצאות אישיות לו ולבני משפחתו. נגד האיש, משה ריפס, ששימש במשך כ-20 שנה כמנכ"ל העמותה, הוגש באחרונה כתב אישום בגין עבירות של גניבה בידי מנהל, קבלת דבר במרמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד ומרמה והפרת אמונים בתאגיד לבית המשפט המחוזי בירושלים.

עמותת "קרן אור" עוסקת בטיפול בילדים ונוער עיוורים בעלי מגבלות גופניות נוספות, כאשר מימון העמותה נעשה ברובו מכספי תרומות מארה"ב וחלקו מתמיכה של משרד העבודה והרווחה. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד רבקה אלקובי מפרקליטות מחוז ירושלים, ריפס, תושב ירושלים בן 66, שימש כמנכ"ל העמותה בין השנים 1986-2006, והיה מורשה חתימה.

לטענת הפרקליטות, ריפס משך מחשבון הבנק של העמותה המחאות לזכות מוטבים שונים שאינם בקשר עסקי עם העמותה ולא העניקו לעמותה שירותים כלשהם, אלא היו חברות שונות שריפס היה חייב להן כסף. על מנת להסתיר את הגניבה רשם ריפס בספחים של ההמחאות כאילו שמשו לצרכים שוטפים וכשרים של העמותה.

בין השאר, בכתב האישום נטען שריפס רשם שהכסף נועד לקניית מזון, קייטנות ואירועים של העמותה. כמו כן, הוא העביר המחאות לעובדים שונים בעמותה וביקש מהם למשוך את הכסף מחשבון העמותה ולהעבירו אליו. בנוסף, הוא רשם לעצמו המחאות כהחזרי הוצאות. למעשה, הוא השתמש בהמחאות לכיסוי חובות הימורים, נסיעות לחו"ל וצרכים אישיים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully