וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוזנשטיין חלה בסרטן, נשקלות הקרנות בכלא

אריאל נוי ואיילה חננאל

25.8.2010 / 10:40

בשירות בתי הסוהר מתלבטים האם לאפשר לזאב רוזנשטיין המשך טיפולים בבית החולים העמק בעפולה או להעביר אותו לבית כלא בדרום, בו ניתן לטפל במחלת הסרטן ללא יציאה ממתקן הכליאה

זאב רוזנשטיין, מבכירי העבריינים בישראל, אובחן כחולה בסרטן העור במהלך ריצוי עונש מאסר של 12 שנים בגין עבירות סמים חמורות. רוזנשטיין מרצה את עונשו בבית הכלא "שיטה" ומטופל מאז תחילת החודש בבית החולים "העמק" בעפולה. סיכויי החלמתו אינם ברורים.

לדברי בכירים בשב"ס "אין זו הפעם הראשונה שמחלת הסרטן מתפרצת אצל רוזנשטיין ומדובר בהתפרצות שנייה של המחלה עמה הוא מתמודד בשנה האחרונה. בנוסף אומרים הגורמים כי "נשקלת העברתו של רוזנשטיין לבית כלא בדרום הארץ" בו יש מתקן הקרנות מיוחד לאסירים חולי סרטן. הסיבה להתלבטות השב"ס באשר למיקום ואופי טיפוליו של רוזנשטיין קשורה למורכבות המבצעית ולהוצאות הכרוכות בהסעתו של האסיר לטיפולים מבית הסוהר לבית החולים ובחזרה. דבר המצריך אבטחה מרובה מאחר וגם כיום יש לרוזנשטיין אויבים רבים.

חוקרי ימ"ר מרכז של המשטרה ששיחקו במשך שנים עם רוזנשטיין משחקי חתול ועכבר סיפרו השבוע כי "לא מדובר באותו אדם שהכרנו פעם. מ-"הזאב" (כינויו של רוזנשטיין בעולם התחתון) שהנהיג את עולם הפשע המאורגן ונהג להסתובב במסעדות יוקרה ולהופיע במדורי הרכילות והפלילים נותר איש כבוי וחלש" אמרו החוקרים "רואים שהמאסר הממושך נותן בו את אותותיו".

גילוי מוקדם הכרחי

סרטן העור נחשב לאחד מסוגי הסרטן הקלים יותר לטיפול ואחוזי ההחלמה ממנו גבוהים יחסית. ד"ר הלנה מרטינז מנהלת המרפאה לגילוי מוקדם של סרטן עור במרכז הרפואי תל אביב, הסבירה כי סרטן העור מחולק לשני סוגים - מלנומה, סרטן העור הקטלני ונגעים טרום סרטניים. "באם מגלים שהנגעים הם טרום סרטניים, הטיפול המומלץ הוא או לשרוף אותם עם חנקן נוזלי או להקפיא אותם. באם הנגעים עמוקים מומלץ לכרות את הנקודה הסרטנית", אמרה מרטינז. "סרטן עור מסוג מלנומה הוא מסוכן. אם תופסים אותו מאוחר הוא יכול לשלוח גרורות והסיכוי לשרוד הולך ויורד", הסבירה. בדוברות השב"ס סירבו להתייחס לנושא. מחר ידון בית המשפט המחוזי בנצרת בעתירתו של רוזנשטיין נגד העברתו מבית כלא שיטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully