וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרג את חברו בוויכוח ונידון ל-12 שנות מאסר

גלעד גרוסמן

25.8.2010 / 10:34

ציון אוחיון נידון ל-12 שנות מאסר לאחר שהודה כי דקר למוות את חברו מאור דדיה. לאחר המעשה, הוא פצע את עצמו בעזרת סכין אחרת, כדי להציג מצג שווא שלכאורה מדובר בהגנה עצמית. הסיבה למעשה: ויכוח על נעליים

בית המשפט המחוזי בפתח תקוה גזר הבוקר (רביעי) 12 שנות מאסר על ציון אוחיון, שהודה והורשע בהריגתו של מאור דדיה לפני כשנה. לפי כתב האישום, ביולי אשתקד הגיע דדיה לביתו של אוחיון ביבנה בשעת לילה וביקש ממנו נעליים שהשאיר אצלו. בין השניים התפתח ויכוח במהלכו דקר אוחיון את דדיה בחזה. לאחר מכן שרט את עצמו בבטן באמצעות סכין אחרת, כדי להראות שכביכול היה מדובר בהגנה עצמית.

הצדדים הגיעו להסדר הטיעון בשל קשיים ראייתיים, כיוון שלא ברור הרקע לדקירה ולא הוברר עד תום כיצד ומדוע הגיע דדיה, שסבל ממחלת נפש, לביתו של אוחיון. התביעה דרשה לגזור עליו 13 שנות מאסר. מנגד, פרקליטו של אוחיון, עו"ד ירון פורר, טען שאוחיון סבל ממשבר קשה לאחר מות אמו לפני כשנתיים, וכי הוא מתחרט על המקרה. הוא הוסיף שאוחיון דקר את עצמו מכיוון שנלחץ ונבהל.

"עבירת ההריגה הינה מן החמורות שבספר החוקים והערך המוגן בה הינו קדושת החיים. על פגיעה בערך זה יש להגיב בענישה משמעותית ומרתיעה שתבטא את תפיסת החברה למעמד הרם של ערך החיים", כתבה השופטת רות לורך בגזר הדין. "תופעת האלימות בחברה הישראלית הפכה לנגע, השימוש הנמהר בסכין כפתרון, תופעה שכונתה 'תת תרבות הסכין', מחייבת הטלת ענישה מחמירה".

היא הוסיפה שהתנהגותו של אוחיון לאחר הדקירה מהווה סיבה נוספת להחמרה בעונש. "הנאשם פצע את עצמו בסכין אחרת על מנת להציג מצג שקרי לפיו המנוח הגיע לדירתו כשהוא מצויד בסכין ודקר אותו. הנאשם הציג מצג שקרי זה כשהתקשר למשטרה ובחקירותיו. זאת בשונה מאדם שמיד לאחר הדקירה מביע צער על מעשיו, מודה מיד ועושה כל שניתן להציל את הנפגע", כתבה בגזר הדין.

  • עוד באותו נושא:
  • דקירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully