וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר ננעל בירידות שערים

ליאור זנו

24.8.2010 / 23:15

על רקע צלילת מחירי הבתים הקיימים לשפל של 15 שנה, רשם הנאסד"ק ירידה של 1.7%. קומברס נחלשה ב-2%, טאואר איבדה 24 ואלווריון ירדה ב-2.1%

יום המסחר השני בשבוע בוול סטריט נחתם בירידות שערים, על רקע צלילת מחירי הבתים הקיימים לשפל של 15 שנה. דאו ג'ונס איבד 1.3% ל-10,040 נקודות, נאסד"ק החסיר 1.7% ל-2,124 נקודות ו-S&P 500 ירד ב-1.45% ל-1,052 נקודות.

מכירות הבתים הקיימים רשמו בחודש יולי את הירידה החודשית החדה ביותר אי פעם לרמתן הנמוכה ביותר מזה 15 שנה, לאחר שהקלות המס הפדרליות לרוכשי בתים פקעו ובעקבות ההאטה הכלכלית בארה"ב. המכירות נפלו ב-27.2% לקצב שנתי של 3.83 מיליון, לעומת קצב שנתי של 5.26 מיליון בתים בחודש קודם לכן. בקצב המכירות הנוכחי, יידרשו 12.5 חודשים כדי למכור את מלאי הבתים בארה"ב - הרמה הגבוהה ביותר מאז 1999. המחיר החציוני של בתים בארה"ב עלה ב-0.7% ביולי, לעומת יולי 2009, לרמה של 182,600 דולר.

פרופ' ג'וזף שטיגליץ, מבכירי הכלכלנים בעולם וחתן פרס נובל, אמר כי כלכלת אירופה נמצאת בסכנת מיתון חוזר בעקבות קיצוצי ההוצאות של ממשלות ברחבי האיזור במטרה להוריד את גירעונותיהן התקציביים. מדינות גוש היורו הגבירו המאמצים להקטין את הגירעון התקציבי שלהן אל מתחת ל-3% מהתמ"ג שהציב האיחוד האירופי, לאחר שמשבר החובות של יוון מוקדם יותר השנה הביא לירידה בביטחון המשקיעים במטבע האירופי. "בגלל שכל כך הרבה מדינות באירופה מתמקדות במטרה הזו, ה-3%, שהוא מספר מלאכותי שאינו משקף את המאזן המלא של תקציבי הממשלות - אירופה נמצאת בסיכון למיתון חוזר", אמר שטיגליץ.

בגזרת הדו"חות הרבעוניים, צפויים להתפרסם טרם פתיחת המסחר נתוניהן הכספיים של בארנס אנד נובל ובורגר קינג.

ביום שישי יפורסמו נתוני התמ"ג המתוקנים של ארה"ב לרבעון השני של 2010. על פי התחזיות, יצביע הדו"ח על כך שכלכלת ארה"ב צמחה ברבעון שעבר ב-1.4% - שיעור נמוך מההערכה הראשונית לצמיחה של 2.4%.

ג'ונסון אנד ג'ונסון מסירה מוצרים מהמדפים

הרווח הנקי של WPP, חברת הפרסום הגדולה בעולם, בששת החודשים שנסתיימו ב-30 ביוני זינק ב-39% והסתכם ב-150.8 מיליון ליש"ט (230.9 מיליון דולר). רווחי החברה לפני מס הסתכמו ב-244 מיליון ליש"ט. החברה רשמה עלייה של 3% בהכנסותיה, אשר הסתכמו ב-4.45 מיליארד ליש"ט. החברה העריכה כי הכנסותיה השנה צפויות לצמוח ב-3.1%, הודות להתאוששות ענף הפרסום - בעיקר בארה"ב. זאת לעומת הערכות קודמות בחודש אפריל לצמיחה של 2%.

בנק אוף אמריקה האשים את מפלגות הדמוקרטים והרפובליקנים בארה"ב בסיכון כלכלת ארה"ב, בכך שהם משחקים "משחק פיסקאלי של מי ימצמץ ראשון", והידוק מוקדם מידי של המדיניות. הבנק אמר כי ישנם סימנים מוקדמים לכך שהכלכלה האמריקאית - החלשה גם כך - נחלשה עוד בחודש אוגוסט וכי קיים סיכון לחזרה למיתון. נדמה ששתי המפלגות עסוקות במריבה על מי תציע את תוכנית הצנע הגדולה יותר.

ג’ונסון אנד ג’ונסון (-1.55% , 57.96), ענקית מוצרי הבריאות האמריקאית, הודיעה על ההורדה התשיעית השנה של מוצרים מהמדפים - הפעם מורידה החברה את עדשות המגע 1 Day Acuvue, הנמכרות בעיקר ביפן, אך גם במדינות נוספות באסיה ואירופה. החברה דיווחה כי קיבלה מספר תלונות הנוגעות לעדשות, בהן המשתמשים התלוננו על צריבה או כאב בעת הכנסת העדשה ממותג Acuvue TruEye לעין. החברה דיווחה כי לא נתקבלו דיווחים על פגיעה בראייה.

ריו טינטו, חברת הכרייה השלישית בגודלה בעולם, שוקלת להגיש הצעת רכש עבור פוטאש (-0.81% , 148.98), יצרנית האשלג הגדולה בעולם לפי שווי שוק. אם תגיש ריו טינטו הצעת רכש שכזו, היא תתחרה בהצעת הרכש העוינת בשווי 39 מיליארד דולר שהגישה BHP ביליטון, יריבתה של ריו טינטו וחברת הכרייה הגדולה בעולם.

בגזרת המניות הישראליות, לפני כחודש ביקשה קומברס (-2.16% , 4.99) מורינט לפרסם תשקיף שיאפשר לה להיפרד מ-10% מאחזקותיה בורינט (0.0% , 22.9) - 2.8 מיליון מניות. כעת, מבצעת ורינט את המבוקש, אך מספר המניות שיימכר בשלב הראשוני נמוך מזה שתוכנן בראשונה, כאשר ורינט הגישה תשקיף למכירה של 1.8 מיליון מניות במחיר מניה מקסימלי של 22.33 דולר, דיסקאונט של 5.5% במחיר השוק בסגירה אתמול ובשווי כולל של כ-40 מיליון דולר

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully