וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: "יצרנו מאזן אימה מול ישראל"

אופק עיני

25.8.2010 / 0:00

במהלך ארוחת שבירת צום הרמדאן, נשא מזכ"ל חיזבאללה נאום ממקום מחבואו וציין כי ארגונו הצליח ליצור מאזן אימה מול ישראל, בעקבות מלחמת לבנון השנייה. נסראללה אף קרא ללבנון להקים כור גרעיני לצרכי שלום

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נאם אמש (שלישי) במהלך ארוחת שבירת צום הרמדאן ממקום מחבואו בביירות. נסראללה אמר כי הניסיון הצבאי שצבר חיזבאללה יצר מאזן אימה מול ישראל, ואף התרברב כי שיטות הלחימה של חיזבאללה במלחמת לבנון השנייה נלמדות באוניברסיטאות בכל העולם. כמו כן קרא השייח' ללבנון ללכת בעקבות אירן, ולהקים כור גרעיני לצרכי שלום, בדומה לזה שהוקם בבושהר.

מזכ"ל חיזבאללה הוסיף כי "על כולנו להתמודד עם האתגרים שניצבים מול לבנון, ולא נוכל לעשות זאת בלי שיתוף פעולה, אחדות והפקת תועלת מכל המשאבים החומריים והאנושיים במדינה. אחת הסכנות העומדות בפנינו היא הפרויקט הציוני, וההיאחזות הציונית באדמתנו, בנפט שלנו, בגז שלנו ובמים שלנו. אולם, יש לנו בלבנון ניסיון צבאי ומדיני במישור הזה, והניסיון הזה הוביל למשוואה שיצרה מאזן אימה מול האויב. את מה שעשינו לומדים כעת באוניברסיטאות המובילות בעולם. העולם הגיע לאחר מלחמת לבנון השנייה ללמוד מניסיון ניצחון ההתנגדות במלחמה".

נסראללה התייחס אף לעימות שאירע לפני מספר שבועות בין כוחות צה"ל לכוחות צבא לבנון ואמר כי "לאחר התקרית בעדיסה, עלה מחדש הנושא של חימוש צבא לבנון. הניסיון מלמד שהנשק שמעבירה ארצות הברית לצבא ולכוחות הביטחון ניתן תחת הנחה שלא ייעשה שימוש בנשק על מנת להרוג ישראלים. הדבר נחשף לאחר התקרית בעדיסה, כאשר בארה"ב החלו דיונים האם להפסיק את התמיכה וחימוש הצבא. הפסקת חימוש הצבא תותיר את לבנון ביד חיזבאללה".

לדברי נסראללה, "אני ביקשתי לדבר בישיבת הממשלה האחרונה על מנת לומר שישנן מדינות ערביות אחיות ומדינות אחרות בעולם, וכי אני מציע שלאחר שייקבע הנשק הדרוש לצבא, נלך אל המדינות הערביות. אירן תישאר לסוף על מנת שאף אחד לא 'יקפוץ', ונאמר למדינות הללו להביא לנו נשק, וכי איננו מעוניינים בכסף. חיזבאללה יעשה כל שביכולתו על מנת שאירן תסייע לחימוש הצבא. ניתן להציע זאת בביקור של נשיא אירן אחמדיניג'ד בלבנון שייערך לאחר חודש הרמדאן".

לבסוף, קרא נסראללה לממשלת לבנון לבנות כור גרעיני למטרות שלום על מנת לייצר אנרגיה במחיר נמוך בהרבה מאשר 'תוכנית שיפור החשמל' המוצעת בלבנון. לדבריו, "עלות הקמתו של הכור בבושהר פחותה ממה שהקצתה הממשלה בלבנון לצורך ייצור חשמל. אני קורא לממשלה ללמוד ולדון בתוכנית לבנות כור גרעיני למטרות שלום בלבנון, על מנת לייצור אנרגיה חשמלית".

עדכון ראשון: 21:56

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully