וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה והסונים: חילופי האש - אירוע נקודתי

אופק עיני

25.8.2010 / 1:52

שלושה בני אדם ובהם בכיר בחיזבאללה, נהרגו בעימותים בין אנשי הארגון לבין חברי המיליציה הסונית ”אל-אחבאש” בביירות. בהודעה משותפת, הצהירו הצדדים כי האירוע היה חד-פעמי, ולא התרחש "על רקע פוליטי"

שלושה בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו בחילופי אש שאירעו אמש (שלישי) בין פעילי חיזבאללה ופעילי המיליציה הסונית "אל-אחבאש" בשכונת בורג' אבו חיידר בביירות. אחד מההרוגים בעימותים הינו בכיר חיזבאללה, האחראי מטעם הארגון על שכונת אבו חיידר בביירות. על פי דיווח בכלי התקשורת בלבנון, חיזבאללה הציב אולטימטום למיליצית "אל-אחבאש", בדרישה להסגיר לידי הארגון את "רוצחו" של הבכיר, מוחמד פואז, בתוך 3 שעות. עם זאת, בדיווח מאוחר יותר נמסר כי חיזבאללה מכחיש את הדברים.

חיזבאללה והמיליציה הסונית "אל-אחבאש" פרסמו אמש (שלישי) הודעה משותפת במטרה להרגיע את הרוחות והסבירו כי האירוע היה חד פעמי וכי מדובר בתקרית נקודתית. בהודעה נמסר כי התקרית "לא אירעה על כל רקע פוליטי או עדתי". עוד הצהירו הצדדים כי מדובר ב"תקרית פרטנית". כמו כן, הצדדים הסבירו כי צבא לבנון יפתח בחקירת העימות.

כלי התקשורת בלבנון דיווחו כי העימותים כללו ירי מנשק קל ו-14 רקטות RPG. כוחות הביטחון הלבנוניים פועלים במקום על מנת להשיב את הסדר על כנו, וכוחות צבא לבנון מתפרשים במקום האירוע וכיתרו אותו. כלי תקשורת בלבנון מדווחים כי הוכרזה כוננות הן בשורות חיזבאללה והן בשורות "אל-אחבאש". עוד דווח, כי פעילי ארגון אמל הצטרפו לחילופי האש, אך בארגון עצמו הכחישו את הדיווח.

נשיא לבנון מבקש להביא לרגיעה

מוקדם יותר דובר ארגון "אל-אחבאש", השייח' עבד אל-קאדר אל-פאכהאני סיפר כי "העימות החל בעקבות ויכוח על זכות קדימה בין פעילים מחיזבאללה ופעילים שלנו, והתפתח לחילופי ירי". אל-פאכהאני לא אישר את הדיווחים אודות נפגעים, אך הבהיר כי "לא מדובר בתקרית פוליטית בין הצדדים".

בעקבות האירועים האלימים, ערך נשיא לבנון מישל סלימאן מספר שיחות טלפון עם בכירים במערכת הפוליטית והצבאית במדינה. במהלך השיחות ביקש סלימאן מהגורמים השונים להביא לרגיעה.

עדכון ראשון: 21:48

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully