וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודה ערבית: לא כולם מחויבים ללימוד השפה

גיל סימה

24.8.2010 / 18:35

ביישוב בית חשמונאי התעלמו בשנה האחרונה מהחובה ללמד ערבית בחטיבות הביניים. אחת התלמידות פנתה לשר החינוך: "האם ערבית היא סתם עוד שפה זרה?". משרד החינוך: "נורה לחטיבה להשיב את לימודי הערבית"

בעוד קברניטי משרד החינוך מכריזים על הרחבת לימודי השפה הערבית לתלמידי בתיה"ס היסודיים מסתבר כי ההצהרות לא מתיישרות עם המציאות המיושמת בשטח.

אחת ההוכחות הבולטות לכך היא מה שנעשה בשנה האחרונה בחטיבת הביניים 'הרצוג' ביישוב בית חשמונאי, שם החליטה הנהלת ביה"ס לקצץ את מסגרת שעות החובה ללימודי הערבית ולבטל אותן כמעט לחלוטין. על המהלך המנוגד להוראה המערכתית בלימוד הערבית כחלק ממקצועות הליבה בחטיבת הביניים שמע צוות ביה"ס כבר לפני מספר חודשים. מהר מאד הועברה ההנחיה גם לתלמידי המגמה הערבית בביה"ס אשר הופתעו לשמוע עליה.

"כאשר ביקשתי להבין מה הסיבה לביטול השעות השיבה לי המנהלת שלימוד השפה הערבית פוגע בשליטת התלמידים בעברית", אומרת אסיף שרתוק-דרור העולה בשנת הלימודים בקרובה לכיתה י"א. שרתוק-דרור החליטה לא להסתפק בתשובה שקיבלה מהמנהלת ובמכתב שהעבירה לשר החינוך, גדעון סער ביקשה ממנו שיבדוק את הנושא.

"בשנים הרבות מרבה משרדך להדגיש את חשיבות לימודי הערבית בחטיבות הביניים הממלכתיות", כתבה שרתוק-דרור לשר ושאלה: "האם ערבית היא סתם עוד שפה זרה כמו צרפתית או ספרדית? עבורנו, בני הדור הצעיר, דרך השפה הערבית אנחנו פוגשים את התרבות שמתקיימת בתוכנו".

הבוקר פורסם כי במשרד החינוך החליטו להרחיב את לימודי השפה הערבית אשר כבר משנת הלימודים הקרובה יהיו חלק ממקצועות החובה לתלמידי כיתות ה' ו-ו' באזור הצפון ובמרחב חיפה.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "החלטת ביה"ס נוגדת את מדיניות המשרד לפיה חלה חובה ללמד את כל מקצועות הליבה. בעניין זה יצוין שלימודי הערבית מהווים מקצוע ליבה חובה בחטיבות הביניים. לאור פנייתכם, הפיקוח על ביה"ס יורה למוסד החינוכי להשיב לאלתר את הוראת הערבית ללימוד בשנת הלימודים תשע"א ואנו נערוך מעקב בהתאם לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully