וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחות באירן: "נערכים לתקיפה ישראלית"

אורי ערן

24.8.2010 / 18:31

יועצו הצבאי של מנהיג אירן ומי ששימש כמפקד משמרות המהפכה, הגנרל רחים ספווי, אמר כי על אירן להיערך לתקיפה ישראלית ולשפר את יכולות התקיפה של מטרות רחוקות. ”ההיגיון מחייב את הכוחות באירן להתכונן ולחזק את עצמם למתקפות-מנע ומתקפות-תגובה"

הגנרל יחיא רחים ספווי, יועצו הצבאי של מנהיג אירן, ומי שהיה מפקד משמרות המהפכה, אמר הערב (שלישי) לסוכנות הידיעות "פארס ניוז" כי על הכוחות המזוינים באירן להיערך למתקפה ישראלית-אמריקאית, והדגיש כי על אירן לפתח את יכולת התקיפה של מטרות רחוקות.

לדברי ספווי, "ההיגיון מחייב את הכוחות המזוינים של אירן להתכונן ולחזק את עצמם למתקפות-מנע ומתקפות-תגובה מול האויבים, גם מחוץ לאזור. עליהם לשמור על מוכנות מלאה ולהגביר את יכולות הקרב שלהם בכדי לעשות זאת". עם זאת ציין ספווי כי "האמריקאים והציוניים לא נמצאים במצב מתאים לתקוף את אירן", אך הדגיש שאסור לאירן לזלזל באויביה.

מוקדם יותר היום אמר מוחמד חסן מנסוריאן, בכיר בחיל האוויר האירני, כי אירן מחזיקה במכ"מים בעלי יכולות גבוהות לאיתור מטרות. לדבריו, המכ"מים החדשים שיוצרו באירן, הינם רגישים במיוחד, והם מאפשרים לאתר אפילו ציפורים בגודל של נשר.

הדברים האלה מגיעים בשבוע בו אירן העלתה הילוך בכל הנוגע לחשיפת יכולותיה ההתקפיות: אתמול נחנך באירן קו ייצור חדש של ספינות טילים מסוג "סראג' 1" ו"זולפקר". שר ההגנה האירני אחמד וחידי, שנכח בטקס, הדגיש את המהירות של כלי השיט, ואמר כי הם בעלי מערכות ויכולות תקשורת ואלקטרוניקה מתקדמות. וחידי גם הזהיר את אויבי הרפובליקה האיסלמית: "כדאי לאויבנו שלא לשחק באש. אם לא יעשו כן, לא ניתן לצפות איך תגיב אירן. אם האויבים יתקיפו את אירן, תגובתה לא תהיה מוגבלת לאזור אחד".

ביום ראשון נערך באירן יום התעשיות הביטחוניות, במהלכו חשף הנשיא מחמוד אחמדינג'ד אב-טיפוס של מפציץ ללא טייס מתוצרת מקומית. לדבריו, המטוס מסוגל לטוס למרחקים ארוכים. מאוחר יותר המשיך אחמדינג'ד להתגרות במערב ובישראל. בראיון לרשת אל ג'זירה אמר הנשיא כי "לישראל אין אומץ לתקוף אותנו, אני לא חושב שהיא איום רציני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully