וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר אמריקאי: "אין ציפייה למחוות ישראליות"

24.8.2010 / 17:00

כשבוע לפני פתיחת השיחות הישירות בין ישראל לפלסטינים, מעיד גורם אמריקאי כי בכוונת הממשל לנקוט במדיניות פעילה במהלך הדיונים. הבכיר ציין כי "עמדתנו באשר להתנחלויות ברורה, אך אין ציפייה למחוות ישראליות"

"המטרה של הממשל האמריקאי היא לסיים את המשבר הישראלי-פלסטיני. זהו אינטרס לאומי של ארצות הברית, וננקוט מדיניות פעילה במהלך המשא ומתן" – כך אמר היום (שלישי) גורם אמריקאי בכיר, שבוע לפני השקת השיחות הישירות שתיערך בוושינגטון. כדי להסביר עד כמה הדבר חשוב לאמריקאים, הוסיף הבכיר כי עובדה היא שנשיא ארצות הברית ברק אובמה השקיע זמן רב בנושא, "ובניגוד לטענות נגדו, לא ברור כיצד הוא מקדם בכך אינטרסים פוליטיים".

השקת השיחות הישירות ב-1 בספטמבר תיערך על ידי נשיא ארצות הברית ברק אובמה, ואילו מזכירת המדינה הילרי קלינטון תארח את המנהיגים לארוחת ערב. ההערכה היא שהשיחות יימשכו במקומות שונים לפי הסכמת ישראל והפלסטינים.

בדבריו, חזר הגורם האמריקאי על דברי קלינטון, לפיהם השיחות נפתחות ללא תנאים מוקדמים. "אין ציפייה למחוות ישראליות. המשא ומתן הישיר הוא המקום בו צריכים להעלות נושאים שדורשים פתרון", הוא אמר, אך הדגיש כי "הבהרנו לשני הצדדים שדרושה אווירה חיובית כדי לקדם את המשא ומתן. אנו מצפים שהצדדים ינהגו בדרך ראויה, יעזרו בקידום השיחות ולא יעשו דברים שיפריעו".

האמריקאים ממשיכים להתעקש שלא להביע עמדה פומבית על המשך הקפאת הבנייה שאמורה להסתיים ב- 26 בספטמבר. עם זאת, הפקיד הבהיר כי, "עמדתנו באשר להתנחלויות ברורה. היא לא השתנתה".

"מאמינים ששני המנהיגים רוצים בפתרון"

כפי שכבר פורסם בעבר, הישראלים והפלסטינים ידונו בשיחות הישירות על כל נושאי הליבה. "העמדה של הממשל היא שכל נושאי הליבה יהיו על שולחן הדיונים – ירושלים, פליטים, גבולות וביטחון", הוא אמר. "מן הסתם הפלסטינים יבקשו להתמקד בהתנחלויות ואילו ישראל תבקש לדבר על נושא הביטחון".

לדבריו, "אנו מבינים שתהליך קשה לפנינו, אבל אנו מאמינים ששני המנהיגים רוצים להגיע לפתרון. אנו שם כדי לסייע להם לעשות זאת. יש שיחות עם הצדדים במטרה לראות איך להשיק את השיחות הישירות ואיך לגרום להן להצליח. אנו מבינים שיש שחקנים כמו חמאס וחיזבאללה שינסו לחבל בתהליך המדיני ונעשה כל מה שנדרש כדי למנוע מהם לחתור תחת התהליך. אנו רוצים לאפשר לצדדים להגיע לפתרון ולהצלחה".

הגורם שיבח את מנהיגי מצרים, ירדן וסעודיה, שלדבריו סייעו לחדש את המשא ומתן הישיר. "זה עדיין לא הפתרון, עבודתנו לא הסתיימה, אבל מתחילות שיחות ישירות לאחר 20 חודשים שלא היו שיחות", הוא סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully