וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היולדת עזבה את ביה"ח בניגוד להמלצות - ומתה

אריאל נוי

24.8.2010 / 15:34

יולדת בשנות ה-20 לחייה הלכה לעולמה, לאחר שפיתחה כשל רב מערכתי חמור. היא הגיעה למרכז הרפואי הלל יפה ואובחנה עם זיהום בכלייה, אך עזבה את בית החולים בניגוד להמלצות. התינוקת ניצלה ומצבה טוב

יולדת בשנות ה-20 לחייה הלכה היום (שלישי) לעולמה לאחר שפיתחה כשל רב מערכתי חמור. לפני כשבועיים וחצי יולדה האישה כשהיא בשבוע ה-31 להריונה בהיותה מורדמת ומונשמת בעקבות זיהום וכשל כלייתי.

לפני כשבועיים הגיעה האישה למרכז הרפואי הלל יפה בחדרה כשהיא מתלוננת על הרגשה כללית רעה במיוחד, כאבי בטן ובחילות. האישה דיווחה כי שהתה עד לפנייתה לבית החולים בטיול באירופה שגם במהלכו חשה ברע ואף אושפזה במרכז רפואי גדול בעיר בה שהתה. היא סיפרה כי בעת האשפוז החליטה להשתחרר על דעת עצמה וזאת למרות הרגשתה הרעה וכי מספר ימים לאחר מכן חזרה ארצה. עם הגעתה נבדקה במיון נשים שם איתר הצוות הרפואי מצב מתקדם של זיהום בכלייה והתחלתו של כשל כלייתי.

מנהל היחידה לטיפול נמרץ כללי בבית חולים הלל יפה ד"ר מוני ליטמנוביץ' אמר לוואלה! חדשות כי "היא פיתחה כשל רב מערכתי – תסמונת שבה התמותה מאוד גבוהה. נתנו לה את כל הטיפולים שנותנים במקרים של כשל רב מערכתי. היא החלה לקבל טיפול אנטיביוטי והמלצתי לאשפזה ביחידה להריון בסיכון גבוה ותחת השגחה אינטנסיבית".

"לא יכולים להכריח חולה להישאר"

ד"ר ליטמנוביץ הוסיף כי למרות מצבה ובניגוד להמלצות הצוות הרפואי בבית החולים החליטה האישה להשתחרר לביתה על דעת עצמה. "ביום למחרת היא חזרה לחדר המיון ודיווחה כי היא עדיין אינה מרגישה טוב". לאחר שחזרה למיון אושפזה שוב ביחידה להריון בסיכון גבוה, שם אובחנה החרפה בכשל הכלייתי ובזיהום. משם הועברה ליחידה לטיפול נמרץ כללי, שם החמיר מצבה והתפתח כשל רב מערכתי חמור ונוצר צורך להרדימה לצורך ביצוע הנשמה.

כשבוע מיום אשפוזה, כשהיא מורדמת ומונשמת, החלו להופיע צירים שחייבו ביצוע לידה. בשל מצבה המורכב, בוצעה הלידה ביחידה לטיפול נמרץ ונכחו בה מומחי מיילדות, יילודים, וטיפול נמרץ כללי. הלידה, שהייתה חריגה לדברי הצוות הרפואי ומורכבת ביותר לאור מצב האם, הסתיימה בהצלחה ובלידתה של תינוקת בריאה שהועברה לפגיה להמשך טיפול. שם היא מאושפזת ומצבה טוב. עם זאת, מצבה של היולדת המשיך להחמיר ואף התפתחה בצקת מוחית חריפה וקשה עם סימנים לנזק מוחי קשה ביותר.

מבית חולים הילל יפה נמסר כי "אם חולה רוצה להשתחרר הוא חותם על טופס שחרור. אנחנו לא יכולים להכריח אף אחד להישאר. בית החולים משתתף בצערה של המשפחה ומאחל לה שלא תדע עוד צער. הודעה נמסרה למשרד הבריאות."

  • עוד באותו נושא:
  • יולדת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully