וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק לאשכנזי: הישאר עד יומך האחרון בתפקיד

24.8.2010 / 14:30

שר הביטחון נועד עם הרמטכ"ל וביקש ממנו להישאר בתפקידו עד פברואר 2011. מוקדם יותר נפגש אשכנזי עם הרמטכ"ל המיועד גלנט, לתחילת החפיפה ביניהם

שר הביטחון אהוד ברק נפגש בצהריים (שלישי) עם הרמטכ"ל גבי אשכנזי וביקש ממנו להמשיך בתפקידו עד פברואר 2011. במהלך הפגישה בתל אביב, שארכה כשעה, הביע ברק את הערכתו לרמטכ"ל ואמר לו כי הוא "משוכנע כי ימשיך ויצעיד את צה"ל במקצועיות האופיינית לו עד יומו האחרון בתפקיד". שר הביטחון הוסיף ואמר כי הוא סומך לחלוטין על אשכנזי שיפעל יחד עם הרמטכ"ל המיועד, האלוף יואב גלנט, להפגת כל המתחים ביניהם ולפעול לכך שהצבא ימשיך ויעסוק במשימות ובאתגרים המסוכנים עמם מתמודד צה"ל.

הפגישה בין השר ברק לאשכנזי היא חלק מסבב הפגישות שעורכים בכירי מערכת הביטחון לקראת החלפת הרמטכ"ל וחילופי הגברי במטכ"ל. במסגרת הפגישות, הבוקר נועד אשכנזי עם האלוף גלנט, בפעם הראשונה מאז הודיע שר הביטחון על בחירתו של גלנט כרמטכ"ל ה-20 של צה"ל. במהלך הפגישה, שהיתה בארבע עיניים, דנו השניים בכניסתו של גלנט לתפקיד. על פי הערכות, הם דנו גם בסבב המינויים הקרוב בצה"ל.

שר הביטחון נפגש גם עם אלוף פיקוד הצפון גדי אייזנקוט וכן עם אלוף פיקוד המרכז אבי מזרחי, וביקש מהשניים שלא לפרוש מצה"ל בעקבות בחירתו של גלנט. בימים אלה בוחן אייזנקוט את המשך דרכו בצה"ל, זאת על אף שגלנט צפוי להציע לו את תפקיד סגן הרמטכ"ל, תפקיד שיעמיד את אייזנקוט כמועמד מוביל לרשת את גלנט בעוד ארבע שנים.

אייזנקוט צפוי להחליט בימים הקרובים לאן פניו מועדות. בעבר אמר כי אם גלנט ייבחר, אין בכוונתו להמשיך בשירות בצה"ל. עם זאת, בימים האחרונים מופעלים על אלוף פיקוד הצפון לחצים להישאר בצבא ולא לעזוב. אייזנקוט נחשב לאחד הקצינים המקצועיים והמוערכים שיש במטכ"ל. גלנט מקווה כי יישאר ויביא עמו את הניסיון המקצועי הרב שיש לו כקצין קרבי ותיק. מה שברור הוא שאייזנקוט לא ירצה להישאר בצה"ל בתפקידו הנוכחי, ולכן אם יישאר, ייתכן כי הוא ימונה לסגנו של גלנט או לראש אמ"ן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully