וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: תושבי ת"א סובלים הכי הרבה ממיגרנה

אריאל נוי

24.8.2010 / 13:53

32% מתושבי ת"א שהשתתפו בסקר דיווחו כי הם סובלים ממיגרנה. 81% מהמשתתפים העידו כי היא פוגעת בתפקודם כהורים. 6% מהגברים דיווחו כי הם מתמודדים עם מיגרנה באמצעות יחסי מין

סקר שנערך לפני חודש על ידי מכון המחקר TNS טלסקר ותוצאותיו מפורסמות היום (שלישי) מראה כי בקרב אזרחי ישראל תושבי תל אביב סובלים הכי הרבה ממיגרנה כאשר 32% ממשתתפי הסקר החיים בתל אביב דיווחו כי הם סובלים מכאבי הראש הכרוניים. אחריהם נמצאים תושבי חיפה בה מספר הסובלים ממיגרנות עומד על 27% ולאחר מכן תושבי באר שבע והשרון בה מספר הסובלים מכאבי הראש הכרוניים עומד על 26%. בירושלים נמצא המספר הנמוך ביותר של הסובלים ממיגרנות ומספרם עומד על 20%.

במסגרת הסקר נבדק מדגם מייצג של 279 בוגרים בגילאי 18-65,שסובלים מהתקף מיגרנה בתדירות של לפחות אחת לשלושה חודשים. הסקר נערך במסגרת קמפיין להעלאת המודעות להתמודדות היום יומית של חולי המיגרנה בישראל. בקרב משתתפי הסקר 81% העידו כי היא פוגעת בתפקודם כהורים וביחסיהם עם בני הזוג ו- 69% טענו כי המיגרנה פוגעת ביחסי המין שלהם. עוד עולה מהסקר כי 6% מהגברים מתמודדים עם מיגרנה באמצעות סקס. זאת לעומת 2% נשים.

לפי הסקר, מחסור בשתייה וחום הינם בין הגורמים העיקריים להתקף מיגרנה. 65% אחוזים ממשתתפי הסקר אמרו כי היא נובעת ממחסור בשתייה, 34% טענו כי הסיבה המרכזית היא חום ו-28% טענו כי הסיבה היא המחזור החודשי. ל- 23% מזון מסוים גורם למיגרנה ו-15% מהסובלים ממיגרנה מקבלים התקף בעקבות ריח כלשהו.

36% הפסידו יום עבודה

"כשיש כאבי ראש אי אפשר לתפקד ויש תופעות לוואי רבות כמו רגישות לאור ולרעש. יש כאלו שמקבלים מיגרנה ונועלים את עצמם בחדר" מסבירה לוואלה! חדשות ד"ר רחל הרינג ראש היחידה לכאבי ראש במרכז הרפואי מאיר בכפר סבא. ד"ר הרינג מבהירה כי "התל אביבים סובלים יותר ממגירנות מסיבות רבות ביניהן מזג אוויר לא נוח, לחות גבוהה, חום, מתח וצריכת אלכוהול אשר נפוצה יותר בתל אביב מאשר במקומות אחרים בארץ".

מהסקר עולה עוד כי 36% מהסובלים ממיגרנה הפסידו בין יום אחד ל-10 ימי עבודה בשל כאבי הראש בשנה החולפת. כרבע מהסובלים ממיגרנות בתדירות של לפחות אחת לשלושה חודשים מפסידים עד 5 ימי עבודה, ו-10% מהם אף מפסידים בין 6-10 ימי עבודה בשנה."יש כמה דרכים להתמודד עם מיגרנה בעיקר כשיש התקף. מומלץ לשתות קפה כיוון שזה מכווץ את כלי הדם. ממומלץ עוד לנוח בחדר שקט וחשוך. ובעיקר לנסות לחיו אומרת ד"ר הרינג.

כיום קיים מגוון רחב של תרופות לטיפול בכאבי ראש ומרביתן לא מצריכות מרשם רפואי. בין התרופות הנפוצות הן אקמול פוקוס, אדוויל, אופטלגין ואספירין, אך על פי ד"ר הרינג מומלץ לשנות את סדרי החיים. "המתכון הבטוח לחיים שקטים ללא מיגרנות או כאבי ראש מיותרים הוא לאכול נכון, לעשות ספורט ולעסוק במדיטציה" היא מסכמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully