וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאן שביתה: השגרירות בארה"ב תחרים ביקור רה"מ

24.8.2010 / 12:59

ועד העובדים של משרד החוץ החליט להחריף את עיצומיו והורה לעובדי השגרירות בוושינגטון לא לסייע לנתניהו במהלך ביקורו בעיר בשבוע הבא. בנוסף, ייאסר על נציגי ישראל בעולם לקיים פגישות בתוך השגרירויות והקונסוליות

שגרירות ישראל בארצות הברית תחרים את ביקור ראש הממשלה בנימין נתניהו בשבוע הבא בוושינגטון. כך החליט היום (שלישי) ועד העובדים של משרד החוץ. החרמת ביקורו של נתניהו, לקראת השקת השיחות הישירות בין ישראל לפלסטינים, מתבצעת כחלק מהחרפת העיצומים של ועד העובדים. במברק שהוועד שלח לעובדי המשרד בארץ ובחו"ל נכתב כי, "בשלב זה אין שום התקדמות בדיונים מול משרד האוצר. לפיכך, בהתאם למתווה המדורג עליו הוחלט, אנו מחריפים החל מקבלת מברק זה את העיצומים של עובדי שירות החוץ".

מלבד הוראת הוועד לפיה ביקור ראש הממשלה בוושינגטון לא יטופל על ידי אנשי משרד החוץ, ובכללם השגריר, מיום ראשון ייאסר גם על נציגויות ישראל בעולם לקיים פגישות בתוך הנציגויות עם גורמים חיצוניים, משלחות מהארץ או אנשי קשר מקומיים. כמו כן, הוועד הורה לעובדי המשרד שלא להזמין אורחים לבניין משרד החוץ בירושלים החל מיום ראשון הקרוב. רק לשכות השר וסגן השר יורשו להמשיך ולהזמין אורחים לבניין.

בנוסף, יופסק הטיפול בדיפלומטים זרים שיגיעו לישראל, כולל מקרים בהם החל הטיפול, יופסק הסיוע לחברות ישראליות המייצאות מוצרים לחו"ל וינותק הקשר עם משרד האוצר, כולל קשרי העובדה השוטפים. עם זאת, הוועד הנחה את עובדי משרד החוץ להמשיך לטפל כרגיל במשטים שינסו להגיע לעזה.

משרד החוץ החרים גם את ביקור ראש הממשלה ביוון בשבוע שעבר. כתוצאה מכך, לשכת ראש הממשלה ביקשה מהמוסד לסייע בביקור, דבר שהכעיס את ועד העובדים של משרד החוץ. "ועד העובדים של משרד החוץ הוציא אז הנחיה לכל נציגי משרד החוץ בעולם לנתק כל מגע עם נציגי המוסד, כולל טיפול בשליחים בחו"ל ובעניינים רגישים", אמר בזמנו חבר ועד העובדים, יעקב ליבנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully