וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנילה: "הצוות לחילוץ החטופים לא היה כשיר"

טליה שחר

24.8.2010 / 13:04

משטרת הפיליפינים הודתה כי היו כשלים בניהול משבר האוטובוס שנחטף במנילה והסתיים במותם של 8 תיירים מהונג קונג ושל החוטף. "היכולות והכישורים של צוות ההסתערות והעומד בראשו לקו בחסר"

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכת וידאו :גדי וינסטוק)

משטרת הפיליפינים הודתה הבוקר (שלישי) כי כשלה בניהול משבר בני הערובה באוטובוס החטוף במנילה, שהסתיים במותם של שמונה תיירים מהונג קונג והחוטף. בנוסף, הונג קונג הביעה את זעמה על השתלשלות האירועים, ופרסמה היום אזהרת מסע חמורה שקוראת לכל אזרחיה לעזוב בהקדם האפשרי את הפיליפינים ולהימנע מביקורים במדינה.

על רקע הסערה בעקבות המקרה, שנמשך 12 שעות ונפרש לעיני העולם בשידור חי, מפקד משטרת מנילה לאוקיידו סנטיאגו, הודה שאכן נעשו שגיאות. "ראינו כמה חסרונות ברורים מבחינת היכולות והטקטיקות שהיו בשימוש, והנהלים שבוצעו, ואנו הולכים כעת לחקור את זה", אמר סנטיאגו במסיבת עיתונאים שקיים.

הוא ונשיא המדינה בנינו אקינו הבטיחו לחקור את כל מרכיבי 12 שעות המשבר, שהחל אתמול בבוקר כשקצין משטרה לשעבר חמוש ברובה M-16 חטף אוטובוס עליו 25 בני אדם, רובם תיירים מהונג קונג. לדברי המשטרה, החוטף יכול היה לראות את המתרחש בחוץ באמצעות טלוויזיה שהיתה בתוך האוטובוס.

לפי הודעה שפרסמה המשטרה, הליקויים בפעילותה אתמול כוללים, בין היתר, "אימון ויכולת לוקים בחסר של מפקד צוות ההסתערות", ו"יכולות, כישורים, ציוד ותכנון לוקים בחסר של צוות ההסתערות". בנוסף, היו כשלים בניהול המשא ומתן עם החוטף.

המושל הראשי של הונג קונג דונלד טסנג קרא למנילה לספק תשובות: "אנו דורשים שרשויות הפיליפינים יערכו חקירה מפורטת ומקיפה על המקרה. הם חייבים לספק תיאור מלא בהקדם האפשרי". שר החוץ של סין יאנג ג'יאצ'י התקשר למקבילו הפיליפיני, אלברטו רומולו, ואמר לו כי סין "מזועזעת מהרציחות".

"רמה מקצועית מזעזעת"

ברחבי הונג קונג הורד דגל המדינה לחצי תורן. מאות הפגינו במחאה מול הקונסוליה הפיליפינית באי. הממשלה שכרה שני מטוסים שהובילו קרובי משפחה של הקורבנות, רופאים ואנשי רווחה שיצאו לפיליפינים על מנת להחזיר את הקורבנות.

אחת הניצולות, שזוהתה כגברת לו, האשימה את ממשלת הפיליפינים במחדל, שגרם למותם של בעלה ושתי בנותיה – בנות 14 ו-21 – ופציעה חמורה של בנה. "אני ממש לא יכולה לקבל מדוע הם עשו דבר כזה", היא התייפחה בבית החולים. "היורה לא רצה לפגוע בנו, אבל מפני שהמו"מ נכשל, אז הוא רצה להרוג אנשים. כסף, למה לא נתנו לו כסף?"

העיתונות בהונג קונג הביעה דעה דומה לזו של גברת לו, ומתחה ביקורת על משטרת הפיליפינים ועל חוסר יכולתם של הכוחות לפרוץ לאוטובוס. "הרמה המקצועים המזעזעת שלהם, וחוסר ההכנה האסטרטגית גרמו למשקיפים לכעוס וגם להתעצב. ניתן היה למנוע את הטרגדיה הזאת", נכתב ב"הונג קונג אקונומיק ג'ורנל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully