וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים: למה המשטרה מלווה את שלום עכשיו?

יהושע בריינר

24.8.2010 / 13:08

שומר בכניסה להתנחלות נריה שבבנימין נעצר, לאחר שסירב להכניס לתחומה רכב משטרתי ובו מזכ"ל ארגון השמאל יריב אופנהיימר. המתנחלים: "המשטרה הפכה למשרתת של ארגון השמאל הקיצוני"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: ועד מתיישבי בנימין)

שומר בכניסה להתנחלות נריה שבבנימין נעצר הבוקר (שלישי) על ידי המשטרה לאחר שסירב להכניס רכב משטרתי ובו מזכ"ל שלום עכשיו יריב אופנהיימר והאחראית על המעקב אחר הבנייה בהתנחלויות בארגון חגית עופרן. על אף שהוצגו בפני השומר תעודות שוטר, הוא סירב לאשר את כניסת הרכב ונכנס לעימות עם השוטרים, שעצרו אותו.

בעקבות הדברים זועמים המתנחלים וטוענים כי המשטרה משתפת פעולה עם אנשי "שלום עכשיו". אולם בפועל מתברר כי אפנהיימר ועופרן היו במקום יחד עם המשטרה על מנת לתאם מקום להפגנה שהם מתכננים בשבוע הקרוב נגד הבנייה בהתנחלויות.

לטענת המתנחלים, השוטרים סירבו להציג תעודות מזהות, ומשלא הורשתה כניסתם הם החלו להכות את השומר ועצרו אותו. לדבריהם, המשטרה הפכה לחברת הסעות עבור השמאל הקיצוני. "מדובר בשערורייה חמורה מאין כמוה", אמרו בוועד מתיישבי בנימין, "בה משטרת ישראל הופכת להיות משרתת של ארגון השמאל הקיצוני, פועלת בשירותם ומכה בשליחותם אזרחים שומרי-חוק. כפי שכבר הוכח בעבר, התגלה שוב הבוקר כי המשטרה היא-היא פורעת החוק הגדולה והמסוכנת במדינה".

"מרגישים שהם מעל החוק"

המתנחלים טוענים עוד כי השומר סירב להכניס את הרכב לאחר שבשבועות האחרונים סובלים בהתנחלות ממכת פריצות, ועל פי ההנחיות אין לאשר כניסת אנשים ללא תעודות זיהוי כלשהן. "אנחנו סובלם מגל פריצות והשומר כמי שאחראי על הביטחון צריך למנוע ממי שלא מציג תעודה מלהיכנס", אמר דורון בן מאיר, מזכיר ועד היישוב, "איש לא יידע אותנו על הביקור, ופתאום השומר רואה את אופנהיימר, שהוא נחשב עבורנו לקיצוני שבקיצוניים, מגיע עם שוטרים בניידת ביחד. עבור השומר זה היה מוזר ולכן דרש לראות תעודות".

אופנהיימר, שבסופו של דבר לא נכנס ליישוב, זעם על פעולות המתנחלים. "אנחנו מתכננים הפגנה חוקית וברישיון במטרה למחות על חידוש הבנייה בנריה", אמר אופנהיימר, "על פי הנוהל פנינו למשטרה ויצאנו לסיור תיאום במקום. הגענו לש"ג, אבל זה לא מצא חן בעיני השומר. מה שחמור באירוע הזה הוא שלא יעלה על הדעת שאזרח יחליט עבור שוטר אם הוא נכנס או לא, דבר כזה קיים רק בארץ המתנחלים. התחושה היא שהם מרגישים שהם בעלי הבית במדינה הזאת ומעל לחוק. זוהי הפקרות שנותנים לאנשים האלה את הזכות להחליט מי נכנס לאן ומי יוצא. איפה נשמע דבר כזה במדינה מתוקנת?"

ממשטרת מחוז ש"י נמסר בתגובה כי "השוטרים הזדהו כחוק, כשאחד מהם היה אף במדי שוטר ולמרות זאת השומר סירב להכניסם, ובעת שהשוטר ניגש לעמדת השומר הוא הותקף על ידו, ועל כן נעצר והועבר לחקירה בתחנת בנימין". במקביל, הגיש ארגון זכויות האדם ביש"ע תלונה למח"ש בטענה כי אחד השוטרים היכה באגרופים את השומר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully