וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרגל החגים: יוגדלו התגמולים לניצולי שואה

פנחס וולף

24.8.2010 / 11:10

לקראת ראש השנה, אישרה ועדת הכספים של הכנסת העלאת תגמולים לכ-20 אלף ניצולים המוגדרים כנזקקים. הם יקבלו סכום חד פעמי שינוע בין 750 ל-1,300 שקלים, וקצבתם החודשית תעלה. ח"כ גפני: "יש לנו חוב מוסרי לניצולים"

ועדת הכספים של הכנסת אישרה הבוקר (שלישי) העלאת תגמולים לנכי רדיפות הנאצים המוגדרים כנזקקים ונצרכים. מהנתונים שהוצגו בוועדה עולה כי מדובר בכ-20 אלף איש. משמעות ההחלטה היא כי אותם ניצולי שואה יקבלו סכום חד פעמי שינוע בין 750 ל-1,300 שקלים לאדם. בנוסף הקצבה החודשית שהם מקבלים תעלה בכ-60 עד 110 שקלים לאדם.

יו"ר ועדת הכספים, חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה), אמר בסיום הדיון: "כינסתי את הדיון למרות הפגרה בשל החוב המוסרי לניצולי השואה והרצון לדאוג להם לקבלת הכסף לפני החג".

לפני כשבוע חתם שר האוצר יובל שטייניץ על צווים להעלאת גובה התגמולים לנכי מלחמה ונכי רדיפות הנאצים, באופן רטרואקטיבי מאוקטובר 2009. עלות עדכון התגמולים מסתכמת ב-52 מיליון שקלים. על מנת לזרז את המהלך, כך שייצא לפועל לפני החגים, פנה שטייניץ לוועדת הכספים ולוועדת העבודה והרווחה בבקשה לחרוג מנוהל תקופת הפגרה ולהתכנס באופן מיוחד לאישור הגדלת התגמולים. כאמור, הוועדה אישרה את העלאת התגמולים היום בישיבתה.

בחודש אפריל החליט משרד הרווחה להסיט 50 מיליון שקל מתקציבו לצורך סבסוד תרופות לניצולי שואה. בעקבות ההחלטה, ההשתתפות העצמית של כל ניצול מ"המעגל הראשון" במימון תרופות לא תעלה על 125 שקל בחודש. עד היום נאלצו ניצולים רבים לשלם מאות שקלים בחודש בעבור תרופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully