וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללבוש פרווה בשיא החום

עובד אלחליבי

24.8.2010 / 10:33

הצעת חוק חדשה נגד סחר וייצור פרוות בישראל תעלה לדיון בכנסת בקרוב. מי בעד ומי נגד ואיך זה יכול להשפיע על מדינת ישראל

מרבים לדבר אצלנו על החום הבלתי נסבל של הקיץ אבל רק מעטים יוצאים למאבק כנגד ייבוא פרוות למדינה מדברית כמו שלנו. הצעת החוק של ח"כ רונית תירוש (מפלגת קדימה"), האוסרת על ייבוא, ייצור וסחר במוצרי פרווה, תעלה ב 2.9 לדיון בועדת החינוך של הכנסת, לקראת קריאה שנייה ושלישית. המתנגד העיקרי להצעת החוק עד אתמול היה שר התמ"ת, בנימין בן אליעזר (מפלגת "העבודה"), שהסיר את התנגדותו לאחר שקיבל מכתב אישי מבריג'יט בארדו, שחקנית עבר, ופעילה למען זכויות בעלי חיים בהווה, ולאחר לחצים מצד ארגוני בעלי החיים. לחץ נגדי אגב, הופעל משגרירויות זרות, ובראשן שגרירות דנמרק (המייצגת מדינה בעלת תעשיית ייצור פרוות נרחבת).

הצעת החוק החדשה היא תיקון להצעת החוק המקורית שכללה איסור הפקה, ייצור, יבוא וייצוא של פרוות כלבים וחתולים בלבד. הרחבת החוק מבקשת להכניס תחת החוק את כל בעלי החיים ובכך לאסור את כל סוגי הפרוות. "אני מברכת את השר על החלטתו החשובה והאמיצה. אין ספק שזוהי פתיחה נפלאה לשנה לכל אוהבי בעלי החיים. אני שמחה שישראל תהיה כעת חלוצה עולמית בתחום מוסרי כמו הגנה על בעלי החיים", מספרת חברת הכנסת תירוש.

אגב, חלק גדול מההתנגדות לחוק מגיעה מצד החרדים, שאיתם הגיעו לפשרה והצעת החוק לא תכלול שימוש בפרוות לייצור שטריימלים. במידה והחוק יאושר, ישראל תהיה המדינה הראשונה בעולם שאוסרת על סחר, ייבוא והפקת פרוות. מדינת ישראל, יכולה רק להרוויח, אם יתפסו אותה בעולם, ואם היא תתפוס את עצמה, כמדינה הומניטרית וסבלנית כלפי החי.

  • עוד באותו נושא:
  • פרוות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully