וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העובדים הזרים בחקלאות יוחלפו במכונות?

רמי שני

24.8.2010 / 11:01

לפי דו"ח של משרד החקלאות, ניתן לחסוך במספר העובדים הזרים המועסקים במשק על ידי הכנסת חידושים טכנולוגיים לענף. "אפשר יהיה להפוך את הענף לרווחי יותר"

חידושים טכנולוגיים ומערכות בקרה מתקדמות יכולים לחסוך כ-6,000 עובדים בענף החקלאות. כך עולה מדו"ח שהוכן במכון להנדסה חקלאית במשרד החקלאות, כחלק מהפעולות לבחינת האפשרויות לחיסכון בעובדים זרים. מנתוני הדו"ח עולה, כי ענפי החקלאות היו יכולים להעסיק 23 אלף עובדים במקום 29 אלף המועסקים כיום.

"תפקידן של מרבית מערכות הבקרה הוא להקל על העובד. בתוך כך, הן נועדו לשפר את רמת הביצוע ולייעל את העבודה באופן משמעותי", הסביר ד"ר שמואל גן אור, מנהל המכון להנדסה חקלאית במכון הוולקני. "בדרך זו, ניתן לשפר את הכלכליות של הענף ולהפוך אותו ליותר רווחי", הוא הוסיף. דוגמה לכך היא הכנסת מערכות ניווט אוטומטיות לטרקטורים, המסוגלות לכוון אותם בדיוק של סנטימטרים.

כניסת המערכות המבוקרות נבחנת על פי הענפים השונים בתחום החקלאות. על פי נתוני הדו"ח, פיתוח ושימוש בכלי עזר לקטיף הירקות בחממות, יכול היה לחסוך קרוב ל-1,000 עובדים בממוצע. אמצעים מכניים לשתילה וזריעה היו יכולים לחסוך כ-500 עובדים בחממות ובתחום זריעת התבלינים בשטחים הפתוחים.

לדברי ד"ר גן אור, ייעול ניהול העבודה, הייצור ותפעול הרפתות, היה מוריד את כמות העובדים הזרים במשק. כמו כן, במכון שוקדים על פיתוח של קרוב ל-70 מתקנים שונים לשיפור העבודה בחקלאות. הכנסתם לשוק תאפשר קיצוץ משמעותי בהעסקת פועלים זרים ועשויה לקרוץ לעובדים ישראלים המחפשים סביבת עבודה מאתגרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully