וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העץ של אנה פרנק קרס, ענפיו מוצעים למכירה

טליה שחר

24.8.2010 / 10:21

עץ הערמונים העתיק שהיה מקור השראה ונחמה עבור אנה פרנק בזמן שהיא ומשפחתה התחבאו מפני הנאצים באמסטרדם במהלך מלחמת העולם השנייה, קרס במהלך סופת גשמים עזה. חלקים ממנו כבר מוצעים למכירה באתר אינטרנט הולנדי

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

עץ הערמונים הענק שגדל מחוץ לביתה של אנה פרנק וסימל עבורה תקווה לחיים טובים יותר קרס אתמול (שני) במהלך סופת גשמים עזה באמסטרדם. העץ היה הסימן הכמעט יחיד של טבע בחייה של אנה פרנק. במהלך 25 חודשים שהותה בעליית הגג במהלך מלחמת העולם השנייה, היא עקבה אחריו ואף תיארה ביומנה את השינויים שעוברים עליו, כמו גם עליה.

"כל עוד הוא קיים, חשבתי, ואני אזכה לראותו, את אור השמש, את השמים חסרי העננים, כל עוד זה נמשך, אני לא יכולה להיות לא שמחה", כתבה אנה פרנק. פרנק מתה במחנה ברגן-בלזן במרץ 1945.

העץ, שגילו מוערך בלפחות 150 שנים, קרס על גדר ולא פגע בבית אנה פרנק, המשמש כיום כמוזיאון. זמן קצר אחרי קריסתו, חלקים ממנו החלו לצוץ באתר מכירות פומביות הולנדי marktplaats.nl.

חשיבותו הסימבולית של העץ הובילה לקמפיין להצילו מכריתה ב-2007, לאחר שלקה במחלה שהפכה אותו לבלתי יציב, והיה חשש כי הוא יהווה סכנה למבקרים. חייו של העץ ניצלו לאחר שבית המשפט הוציא צו מניעה נגד כריתתו, והוא הושם במסגרת מתכת ששמרה על יציבותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully