וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרבה שעת הנעילה

דן מרגלית

24.8.2010 / 7:40

המלצת המשטרה להעמיד לדין את אהוד אולמרט ואחרים בפרשת מיזם הולילנד לא באה בהפתעה למי שעקב אחרי חקירותיו של ראש הממשלה לשעבר. לבד מכתב האישום החמור, שכבר הבשיל למשפט ומתגלגל בכבדות, התנהלה חקירה מאומצת, שהמפכ"ל דוד (דודי) כהן החמיא לכחולי המדים שעסקו בה בהודעה נבונה.

המשטרה התנהלה בזהירות בהנהגתו של יואב סגלוביץ', והיא לא היתה לבד. פרקליטות המדינה ליוותה את החקירה בכל שלביה, בעיקר כיוון שאין אפשרות לחתום על הסכם עד?מדינה בלעדיה. מכאן שהמשטרה נושאת באחריות להמלצתה, אבל יש לה גיבוי בפועל מהפרקליטות, ומכאן גם שהעומד בראש, משה לדור, יכול לצרף את המלצתו תוך זמן מה ולאפשר לאולמרט ולחבריו לבקש שימוע.

הפרקליטים ימליצו על עסקת טיעון

האם יעמוד על עריכתו? לפני כתב האישום הקודם ויתר על השימוע, וכנראה שגה. הוא נוהג מדיניות של סחבת, ויש לו דווקא עניין לא לחזור על משגהו מהסיבוב הקודם.

בעיקר, כשהפעם ההמלצה כוללת כוונה להעמידו לדין באשמה של קבלת שוחד. אף שהחוק הפלילי מכיל סעיפים רוויי קלון נוספים שהוצגו עתה ובכתב האישום הקודם - עבירת השוחד נחשבת לשאור שבעיסה, אם ניתן להשתמש בביטוי כזה לעבריינות כה חמורה.

ככל שהולכים ומסתיימים תיקי החקירה נגד אולמרט - ותלויה ועומדת עדיין העתירה של יואב יצחק לבג"ץ לבוא עימו חשבון גם בעניין הבית ברחוב כרמיה - קרבה ובאה שעת הנעילה. צריך להיפרד מפרשיות אולמרט בחדרי החקירה ובבתי המשפט.

העבירות המיוחסות לו קשות וחמורות. ברור כי אם הוא מאמין בחפותו - ראוי לו לדבוק בעמדותיו ובמערכת היחצנות שהוא מפעיל באולם בית המשפט. אך פרקליטיו ייטיבו לעשות אם יאמרו לו מה להערכתם הסיכוי שייצא זכאי מההמלצה החמורה בעניין שוחד, ועם זה ייתכן כי יכוונוהו לפתור סוף?סוף את הסיוט הגדול של חייו וללכת לעיסקת טיעון. שם המשחק הוא קיצורי דרך, ענישה ראויה וקלון בהתאם, ולהרוויח זמן גם לטובת הנאשם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully