וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק צפוי לבקש מאייזנקוט: הישאר בצה"ל

יהושע בריינר

24.8.2010 / 7:16

לאחר מינוי יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל, שוקל האלוף גדי אייזנקוט את המשך דרכו בצה"ל. שר הביטחון צפוי לבקש ממנו להישאר במדים. ההערכות הן כי יוצע לאייזנקוט תפקיד סגן הרמטכ"ל או תפקיד ראש אמ"ן

שר הביטחון אהוד ברק צפוי להיפגש בצהרים (שלישי) עם אלוף פיקוד צפון גדי אייזנקוט. ככל הנראה, ברק יבקש מאייזנקוט שלא לפרוש מצה"ל בעקבות בחירתו של יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל, אלא להישאר בצבא. בימים אלה בוחן אייזנקוט את המשך דרכו בצה"ל, זאת על אף שגלנט צפוי להציע לו את תפקיד סגן הרמטכ"ל, תפקיד שבוודאי יעמיד את אייזנקוט כמועמד מוביל לרשת את גלנט בעוד ארבע שנים.

אייזנקוט צפוי להחליט בימים הקרובים לאן פניו. בעבר אמר אייזנקוט כי במידה וגלנט ייבחר לא ימשיך בצה"ל. עם זאת בימים האחרונים מופעלים על אלוף פיקוד צפון לחצים להישאר בצבא ולא לעזוב. אייזנקוט נחשב לאחד הקצינים המקצועיים והמוערכים שיש במטכ"ל. גלנט מקווה כי יישאר ויביא עימו את הניסיון המקצועי הרב שיש לו כקצין קרבי וותיק. מה שברור הוא שאייזנקוט לא ירצה להישאר בצה"ל בתפקידו הנוכחי, ולכן אם יישאר, ייתכן כי ימונה לסגנו של גלנט או לראש אמ"ן.

אתמול ניפגש ברק עם הרמטכ"ל הנבחר יואב גלנט. בפגישה נידונו בעיקר נושא המינויים בצה"ל והדרכים להרגעת המערכת הצבאית לאחר פרשת המסמך ובחירתו של גלנט. בנוסף לפגישה עם אייזנקוט ייפגש היום שר הביטחון גם עם מפסיד נוסף בקרב על הרמטכ"לות, אלוף פיקוד מרכז אבי מזרחי, שסיכויו להיבחר היו נמוכים ממילא. מזרחי אינו צפוי לעזוב אלא מקווה להתמודד על תפקיד סגן הרטמכ"ל. במידה וייבחר, הדבר יעמיד אותו במצב מצויין לקראת ההתמודדות הבאה על תפקיד הרמטכ"ל בשנת 2015.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully