וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה מסרב המנהל לפתוח כיתה לתלמידים חלשים?

גיל סימה

24.8.2010 / 3:11

מנהל תיכון בגבעתיים פוטר לאחר שסירב לפתוח כיתה לתלמידים חלשים. יו"ר ארגון המורים: "לעירייה יש אינטרס לפתוח כיתה שכזו ולא לשלב את התלמידים בכיתות הרגילות

עיריית גבעתיים הודיעה אתמול (שני) למנהל תיכון 'שמעון בן צבי' בגבעתיים, דוד חרותי כי היא מפסיקה את עבודתו לאחר שסירב לשלב תלמידים חלשים בביה"ס המתקשים בלימודים. חרותי מכהן מזה 21 שנה בתפקיד.

בשנה שעברה הודיעה העירייה על התכנסותה של ועדת היגוי חינוכית שקבעה כי בתי הספר בעיר יקלטו את כל התלמידים השייכים אליהם, ולאלו המתקשים תיפתח כיתה מיוחדת העונה על צרכיהם הלימודיים. גם מנהלי שלושת התיכונים הגדולים בעיר נקראו לנהוג על פי תנאי הוועדה, אך מנהל תיכון 'בן צבי', סירב לקחת חלק בתוכנית ולפתוח בבית ספרו כיתה לתלמידים חלשים.

גורמים באגף החינוך בעירייה הסבירו כי חירותי, הנחשב לאחד המנהלים המוערכים בעיר, היה מעוניין בקליטת התלמידים המצטיינים ביותר, כשעל פי משנתו התלמידים החלשים היו מורידים את ממוצע הבגרויות הגבוה בבית הספר.

במקביל לעמידתו של חירותי בסירובו לקבל תלמידים מתקשים, החלו בעירייה לקבל פניות מצד הורי תלמידים אשר תיארו בפני גורמי אגף החינוך איך נסיגה בלימודים הופכת בשניות לאיום כי הילד יועבר מהתיכון לבית ספר אחר. אמו של אחד התלמידים סיפרה לוואלה! חדשות כי "התחושה הייתה איומה. בני הבכור נפטר מסרטן, לאחיו אשר למד בביה"ס נוצרה בעקבות זאת ירידה בהישגים ובאותה תקופה מצאו גם לי גידול סרטני". לדבריה, בפגישה עם המנהל נאמר לה שאם הציונים שלו לא ישופרו הוא יעוף מבית הספר. "לא האמנתי", היא מספרת, "הייתי בטוחה שהוא ימשיך את המסורת של אחיו".

"לא נוכל לקבל מצב של הנשרה או ויתור על תלמידים שירדו בציוניהם בשל מצב משפחתי או משום שהוריהם אינם יכולים להרשות לעצמם לממן שיעורים פרטיים", כתב ראש העיר, ראובן בן שחר להורי התלמידים בשבוע שעבר והוסיף כי גם ניסיונו של חירותי לדבריו ל"תייג" תלמידים המתקשים בלימודיהם כ"בריונים" אינו נכון עובדתית ומקומם. בעירייה מוסיפים כי הם דוחים בתוקף את הניסיון להטיל דופי בילדים נפלאים אך מתקשים הראויים לכל תמיכה ובודאי לא לאמירות אשר כל קשר בינן לבין ערכי החינוך מקרי לחלוטין.

חירותי עצמו ציין כי נאסר עליו לדבר בנושא מעצם היותו עובד עירייה והפנה אותנו ליו"ר ארגון המורים העל יסודי, רן ארז אשר הבהיר כי הוא "לא מתכוון להשאיר פצועים בשטח". "ברגע שהוא היה נענה לדרישת העירייה לפתוח כיתה לחלשים, זה היה כאילו הוא שם אותם בכלוב", אמר ארז והוסיף כי "לעירייה יש אינטרס לפתוח כיתה שכזו ולא לשלב את התלמידים בכיתות הרגילות כי היא מתוקצבת טוב יותר ". עוד ציין כי חירותי התחייב להקציב לאותם תלמידים מתקשים תוכנית אישית אבל כפי שהוסיף: "בעירייה הפוליטיקה יותר חשובה מהדבקת תוויות לילדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully