וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני נשים: רבות הסכימו להתמנות לטירקל

23.8.2010 / 21:13

ארגוני הנשים ממשיכים לטעון כי לא נעשה מאמץ אמיתי לכלול אישה בוועדה החוקרת את המשט לעזה וכי שר המשפטים פנה לנשים שמלכתחילה ידע כי יסרבו לבקשה. "הם ממשיכים באותה גישה שוביניסטית"

ארגוני הנשים התייחסו הערב (שני) לבקשת הפרקליטות אמש מבג"ץ לבטל את הצו המורה על צירוף אישה לוועדת טירקל, זאת לאחר שלא נמצאו נשים שהיו מוכנות להשתתף בוועדה. בארגוני הנשים טוענים מנגד כי ישנן נשים רבות שהביעו נכונות להשתתף בוועדה.

"נוכחנו לדעת שממשיכים להתעלם מהעובדה שיש נשים ראויות ומתאימות, וממשיכים עם אותה גישה שובניסטית שמתעלמת מהחוק והחלטת בג"ץ", אמרה יו"ר עמותת "כן", מיכל יודין, שהיתה שותפה להגשת העתירה לבג"ץ. "אנחנו נשים שיכולות לתרום הרבה לכל דיון והחלטה ציבורית או פוליטית שמתקיימת במדינת ישראל", הוסיפה.

הפרקליטות פנתה אתמול לבג"ץ בבקשה לבטל את הצו המורה על צירוף אישה לוועדת טירקל, זאת לאור "המאמצים הכנים והסבירים להוסיף חברה לוועדה", כפי שנכתב בבקשה. מאמצים, שכללו פניה מצד שר המשפטים יעקב נאמן לחמש נשים - כולן סירבו להשתתף בוועדה.

הנשים אליהן פנה שר המשפטים הן: השופטות בדימוס הדסה בן עתו ויהודית צור, הפרופסוריות למשפטים נילי כהן ומיכל פומרנץ, ועורכת הדין מרים רובינשטיין, שניהלה בעבר את המחלקה האזרחית בפרקליטות. קודם לכן פנתה הוועדה גם לפרופסוריות רות לפידות, יפה זילברשץ וגבריאלה בלום.

"תעודת עניות למערכת המשפט"

יודין סבורה שלא התקיימו מאמצים אמיתיים לצרף נשים לוועדה, אלא לכל היותר פנו לנשים שידעו כי יסרבו לפניה. "זאת תעודת עניות למערכת המשפט, לשר המשפטים ולחברה בישראל", אמרה. אחת הנשים שהביעה בפני ארגוני הנשים את נכונותה להשתתף בוועדה היא ח"כ לשעבר אתי לבני, שחוקקה, יחד עם יולי תמיר, את חוק ייצוג נשים בוועדות שדנות בנושאים לאומיים.

לדבריה, כבר בחודש יוני האחרון כתבה מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, ובו ביקשה ממנו שלא לשכוח את החוק בעת הרכבת הוועדה. לדבריה, ראש הממשלה ענה לה כי הוועדה תחפש ותנסה למנות גם נשים בקרב חבריה. עוד אמרה לבני, כי ועדת טירקל תהיה הוועדה האחרונה שלא יכהנו בה נשים, וזאת בשל הבג"ץ שהגישו ארגוני הנשים. היא טוענת כי לא יהיו נשים בוועדת טירקל מכיוון שהפניה אליהן נעשתה בצורה מאוחרת ולא מסודרת. ללבני גם ביקורת על כך שנעשתה פניה רק למשפטניות ושופטות לשעבר.

"אני הייתי חברה בוועדת חוץ וביטחון ובוועדת ההסברה של הכנסת, הייתי דירקטורית בתעשייה הצבאית ואני גם משפטנית", הסבירה לבני. "אבל אני מניחה שהם החליטו לפנות רק למשפטניות הבקיאות בחוק הבינלאומי או לשופטות בדימוס ולא לפולטיקאיות לשעבר, ולדעתי זו פניה לא נכונה. כשם שפנו לראובן מרחב ועמוס חורב, שהם בעלי ידע רב וזכויות אבל לא משפטנים, אין סיבה שגם נשים אחרות לא יילקחו בחשבון", הוסיפה.

שם נוסף שעלה הוא שמה של סגנית שר הביטחון לשעבר, דליה רבין, עורכת דין בהכשרתה. רבין אמרה שהייתה מסכימה לשבת בוועדה לו היו פונים אליה עם הקמתה, אולם כיום ספק גדול אם הייתה מסכימה. "אני חושבת שהרכבת כבר נסעה. זה הפך להיות עלה תאנה ולא מינוי מכובד. זה הפך למין פארסה", אמרה. "אולי בוועדה הבאה יפנו מלכתחילה לנשים. אין ספק שיש מאגר מספיק של נשים שיכלו לשבת בוועדה הזאת, ואני חושבת שהמאבק עכשיו היה קרב על הוועדה הבאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully