וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנזקי החום: טמפרטורות גבוהות פגעו באינסולין

אריאל נוי

23.8.2010 / 17:14

עשרות חולי סוכרת פנו השבוע לקבלת סיוע רפואי דחוף בבית החולים זיו בצפת, לאחר שמנות האינסולין בהן השתמשו נהרסו בעקבות גל החום. "גם שהייה קצרה בחוץ עלולה להרוס את האינסולין ולסכן את חייו של החולה"

גל החום שפקד בשבועות האחרונים את הארץ פגע גם בחולי הסוכרת: עשרות בקשות של חולי סוכרת נעורים לקבל סיוע דחוף נתקבלו השבוע במרכז לסוכרת נעורים ואנדוקרינולוגיה לילדים במרכז הרפואי זיו בצפת. זאת, לאחר שמנות האינסולין המוחזקות ברשותם נהרסו בעקבות חשיפה לחום ולשמש. בנוסף, נאלצו הילדים לבצע מספר רב של בדיקות דם בדקירה, כדי לוודא כי רמת הסוכר שלהם תקינה.

ד"ר אורנה דלי-גוטפריד, העומדת בראש המרכז, הסבירה כי "כשהאינסולין, העשוי חלבון, נחשף לטמפרטורות גבוהות, הוא משנה את מבנהו והתרופה הופכת ללא-אפקטיבית". היא ציינה כי "מדובר בסכנת חיים, מאחר וכאשר נוצר מחסור של אינסולין בגוף הוא מתחיל לפרק שומנים וחלבונים, ונגרמת עלייה של חומציות הדם, אשר עלולה להוות סכנת חיים במידה ואין ברשות החולה אינסולין תקין, ובזמן".

"בקיץ הנוכחי הטמפרטורות גבוהות מאוד, ואפילו שהייה של שלושת רבעי השעה בחוץ עלולה להרוס את האינסולין שברשות החולה ולסכן את חייו. במקרה כזה חשוב להיות ערים לסימנים כגון רמת סוכר גבוהה, כאבי ראש, סחרחורות ובחילות, ולא לתת למצב להידרדר. אלא לבקש בדחיפות סיוע רפואי", הזהירה ד"ר דלי-גוטפריד.

ד"ר דלי-גוטפריד המליצה לחולי סוכרת לא לצאת לשטח במזג אוויר חם במיוחד, אלא להישאר במקומות ממוזגים ומוצלים. היא הוסיפה כי ב"אם אין ברירה והחולה חייב לצאת החוצה, עליו להצטייד בערכת אינסולין חלופית, שאותה צריך לשמור בקירור, בצידנית מלאה קרח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully