וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איום המורים לשיבוש הלימודים הולך ומתרחק

גיל סימה

23.8.2010 / 17:20

בית הדין הארצי לעבודה פסק כי ארגון המורים יוכל לשבש את פתיחת הלימודים, אך זאת בתנאי שהצעד לא יכלול את רפורמת "אופק חדש". יו"ר הארגון, רן ארז: "אני מרגיש ניצחון". משרד החינוך: "יש לקוות שארגון המורים יכבד את פסיקת בית הדין הארצי לעבודה"

בית הדין הארצי לעבודה קיבל הבוקר (שני) את עתירתה של המדינה בעניין שיבושי העבודה בהם נוקטים עובדי ארגון המורים בקשר ליישום רפורמת אופק חדש בחטיבות הביניים. עם זאת, פסק ביהמ"ש כי הארגון רשאי לשבש את פתיחת שנת הלימודים, למעט בנסיבות הקשורות בהחלת רפורמת "אופק חדש" על חטיבות הביניים.

עוד פסק בית הדין כי כל מורה החבר בארגון יוכל באופן עצמאי להתנגד לרפורמת "אופק חדש" הקיימת בבית ספרו, וכי לארגון המורים יש הזכות להגן עליו. בית הדין המליץ לצדדים להמשיך ולנהל מו"מ ב"אינטנסיביות ובנפש חפצה" בכל הנושאים השנויים במחלוקת.

"שוכנענו כי ההודעה על סכסוך העבודה ששלח ארגון המורים מתייחסת במידה רבה להחלת רפורמת 'אופק חדש' בחטיבות הביניים. איגרת ששלח יו"ר הארגון לחבריו תומכת במסקנה זו באופן ברור", אמר נשיא בית הדין סטיב אדלר.

"תחושת ניצחון"

"אני מרגיש ניצחון", אמר לוואלה! חדשות יו"ר ארגון המורים העל יסודי, רן ארז, בעקבות החלטת בית הדין. בחודש מאי האחרון הכריז ארגון המורים על סכסוך עבודה מול משרדי החינוך והאוצר בטענה כי הם מעכבים את חתימת ההסכם הקיבוצי מול המורים השייכים לארגון. עכשיו כאשר אין לנו צווי מניעה הכובלים אותנו באזיקים אני מאמין שבמשרדי הממשלה יהיו יותר נחמדים אלינו, כי הם יודעים שבסופו של דבר אנחנו יכולים לשבש את המערכת", אמר.

ארז הסביר כי מעבר לרפורמת "אופק חדש" אליה הוא מתנגד בתוקף, קיים הסכם שכר קיבוצי אשר תוקפו פג מחודש דצמבר אשתקד, וכי במשרד האוצר מסרבים לנהל עימו משא ומתן עד להגעת הסכם של המדינה עם נציגי ההסתדרות. "אי אפשר להכפיף אותי לעופר עיני", אמר ארז, "לנו יש דברים מיוחדים שאין כל קשר בינם לבין המשא ומתן שיהיה עם ההסתדרות". ארז מתכוון, בין היתר, לדרישת ארגון המורים לשלם למורים הבודקים את מבחני המגן תשלום נוסף.

תגובת משרד החינוך: "בית הדין הארצי לעבודה קיבל את בקשת המדינה והוציא צו מניעה המורה לארגון המורים לחדול מנקיטת צעדים ארגוניים. זאת הקביעה השיפוטית המפורשת השלישית לפיה, ההסכם הקיבוצי בדבר 'אופק חדש' הוא ההסכם המחייב לגבי כלל עובדי ההוראה בחטיבות הביניים. יש לקוות שארגון המורים יכבד את פסיקת בית הדין הארצי לעבודה".

על השאלה האם שנת הלימודים תתחיל במועדה נראה כי עדיין אין תשובה ברורה, גם לא מפיו של יו"ר ארגון המורים. "אם המדינה תסכים לדבר איתי - אין לי כל כוונה להשבית את המערכת, אבל אם נרגיש שלא רוצים לדבר איתנו - לא נפתח את שנת הלימודים", אמר ארז, וסיכם כי "אין להם הרבה ברירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully