וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופעה בירושלים: נערות בולעות מחטים בשוגג

אריאל נוי

23.8.2010 / 16:10

בבית החולים הדסה הר-הצופים בי-ם, אושפזו בחודשים האחרונים מספר נערות, שבלעו בשוגג מחטים וסיכות תפירה. מנהל מחלקת גסטרואנטרולוגיה: "הצעירות אוחזות את הסיכות בפיהן ובולעות אותן"

"זה נראה נורא. הנזק שעלול להיגרם דומה לזה של תוספתן שהתפוצץ", כך תיאר היום (שני) פרופ' מיכאל וילשנסקי, מנהל יחידת גסטרואנטרולוגיה-ילדים בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים תופעה שחוזרת על עצמה פעמים רבות בחודשים האחרונים – בליעת סיכות תפירה על ידי נערות ששמו אותן בפיהן.

רופאים גסטרואנטרולוגים מבית החולים נקראו מספר פעמים בחודש האחרון, לעיתים בשעות הלילה, לביצוע אנדוקונוסקופיה בצעירות שבלעו סיכות תפירה. הצעירות, הנוהגות להשתמש בסיכות תפירה ובמחטים על מנת לחבר כיסוי ראש לשערן, משתמשות לעיתים באותן הסיכות לתפירה או סריגה, אוחזות אותן בפיהן ואף בולעות אותן בשוגג.

פרופ' וילשנסקי, סיפר לוואלה! חדשות כי "התופעה מאפיינת בעיקר את הציבור המוסלמי. נערות בנות 12-17 משחקות עם מחטים כשהן תופרות ושמות את המחט בפה. פעמים רבות קורה שמישהו מבהיל אותן, לעיתים בתור הלצה, והן בולעות את המחט".

פרופ' וילשנסקי ציין כי כשרופא מקבל את תמונת הרנטגן בה מופיעה המחט, "הוא מפחד". וילשנסקי מבהיר כי "מכיוון שמדובר במחט זעירה יש לבצע ניתוח מיידי, ולכן כל צוות ניתוח חייב להגיע. זה מבזבז המון שעות של רופאים מרדימים".

"בחודש האחרון התופעה התגברה באופן משמעותי. רק בשבוע האחרון זה קרה שלוש פעמים", סיפר וילשנסקי והדגיש כי "אנו קוראים להימנע משימת סיכות תפירה ומחטים בפה. בליעה של מחט עלולה לגרום לנזקים שונים במעיים, כגון יצירת חור, שעלול להוביל לניתוח. צריך לעשות הכול כדי למגר את תופעה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully