וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעוטה מתה בירושלים, הוריה חשודים בהזנחה

אריאל נוי ואיילה חננאל

23.8.2010 / 13:58

צוות מד"א הוזעק לדירה בעיר, כדי לטפל בתינוקת בת חצי שנה שהחלה להיחנק. היא פונתה במצב אנוש לביה"ח, שם נקבע מותה. הוריה עוכבו לחקירה בחשד שלא טיפלו בה כהלכה, לאחר שחלה בימים האחרונים הידרדרות במצבה הבריאותי

תינוקת בת כחצי שנה מתה יום (שני) בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, לאחר שעל פי החשד הוזנחה על ידי הוריה. אמה של הפעוטה הזעיקה היום בשעות הבוקר צוות של מד"א לטפל בתינוקת לאחר שזו החלה להיחנק. במד"א הסבירו לאם כיצד לבצע החייאה ויצאו לדירה ברחוב בר יוחאי בעיר. עם הגעתם למקום, גילו החובשים כי בדירה גרה משפחה בעלת שבעה ילדים בתנאי הזנחה קשים.

מחוז ירושלים במשטרה פתח בחקירת המקרה וקיים חשד כי ההורים הזניחו את הפעוטה. כמו כן, גורמי הרווחה בעיר הוזמנו למקום בכדי לבדוק את המקרה.

צוות מד"א שהגיע לדירה וחזה במראות הקשים הזעיק את המשטרה שהגיעה למקום ועיכבה את זוג ההורים לחקירה. מבדיקה ראשונית עולה כי הפעוטה חלתה בימים האחרונים, וככל הנראה לא טופלה כהלכה על ידי הוריה, מה שהביא להידרדרות החמורה במצבה. צוות מד"א פינה את הפעוטה תוך ביצוע החייאה לבית החולים "שערי צדק", שם כאמור נקבע מותה.

"המשפחה טופלה בשירותי הרווחה"

דן דרורי, פרמדיק ממד"א ירושלים, סיפר לוואלה! חדשות על האירוע: "הגענו למקום וראינו שבני המשפחה החלו לבצע החייאה בתינוקת. אנחנו המשכנו בפעולות, כולל מתן תרופות, ולאחר כחצי שעה פינינו אותה תוך המשך ההחייאה לבית החולים, שם נקבע מותה". מבית החולים נמסר: "פונתה אלינו פעוטה בת חצי שנה ללא רוח חיים, ורופאי בית החולים קבעו את מותה".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "מרגע קבלת ההודעה אגף הרווחה בעירייה עוקב ומתאם את הפעולות הנדרשות עם המשטרה. סיבת המוות עדיין לא ידועה ונמצאת בחקירה. מבדיקה שערך האגף עולה, כי התינוקת טופלה בטיפת חלב וקיבלה את כל הטיפולים הנדרשים, כולל קבלת חיסונים בזמן. התפתחות התינוקת הייתה תקינה ומשקלה היה תקין. מדובר במשפחה המטופלת על ידי שירותי הרווחה מזה שנים באופן אינטנסיבי ולכל אחד מבני המשפחה הותאמה תכנית טיפול בהתאם לצרכיו. כל ילדי המשפחה נמצאים במסגרות חינוכיות בהתאם לגילם".

עוד ביקשו לציין בעיריית ירושלים כי "לא הייתה כל אינדיקציה שדרשה הוצאת ילדים מהבית. עובדי אגף הרווחה מקיימים קשר רציף עם ההורים ועושים כל מאמץ לאפשר להורים לגדל את הילדים. ההורים משתפים פעולה עם גורמי הרווחה ומשתתפים בצורה מלאה בתכניות הטיפול שניתנו להם. המשפחה מקבלת הנחייה הורית אינטנסיבית על ידי פסיכולוגית, במסגרת תכנית מקצועית להדרכה בתחום הטיפול במשפחה, שלוש פעמים בשבוע בבית המשפחה. העירייה פעלה ופועלת לתת סיוע מרבי למשפחה בכל התחומים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully