וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי צריך בכלל כלב?

עובד אלחליבי ושלומי עוזיאל

23.8.2010 / 11:19

למה בכלל צריך לגדל בעלי חיים? יכול להיות שאנחנו מזיקים להם ולנו? עובד אלחליבי ושלומי עוזיאל ראש בראש, ומחכים שאתם תכריעו!

עושים לנו טוב

אם נתבונן לעומק העבר שלנו, נגלה כי מעולם לא היינו לבד. בעלי החיים מלווים אותנו מתחילת הזמן. זאת אינה שאלה של רצון, או זכות, השורה התחתונה לאחר טורים ועמודות של נימוקים, היא צורך הדדי. לא מעט מבעלי החיים בטבע מתיידדים ולעיתים חוברים לשני או לאחר. כך גם מעטים מבני האדם. אם נרשה לעצמנו לדמיין עולם חברתי אידיאלי, שקבלה ואהבה ללא דופי הם ערכים שמיושמים בו יום יום, אני משוכנע שנמצא חיים שיתופיים מלאים עם בעלי החיים.

בבסיס האנושי של בני האדם, נמצא המון מהמשותף עם בעלי החיים. הקדמה והפחד האנושי, הובילו אותנו למיני דרגות של שפל בהתמודדות עם יצורי הטבע. אבל זה לא חייב להיות כך, אפשר לנהל חיים אחרים עם בעלי החיים.

לכן, חשוב לדרוש כי הבאת בעל חיים למרחב האנושי, לעולם לא תהיה למטרות עבדות, כפייה וסבל. כל אדם שהכניס לחייו בעל חיים יודע, זאת היא אינה חיית מחמד. זהו בן משפחה, חבר, שותף. הטענות המוסריות שעולות מפעולת הביות של חיות מסוימות שמקומן בטבע מחווירות מול ההערכים שמתעוררים בנפש אדם שזכה ללמוד מוסר מבעל חיים.

המשוואה בעיני היא פשוטה: הכנסת בעל חיים מהטבע אל מבנה אדם, מוציאה את האדם מהמבנה אל הטבע. כך, אנחנו, שעסוקים בלהיות "אנשים", ולתפקד כשלם בודד, זוכים להיות חלק מהותי משלם כולל, טוב יותר. חלק מהטבע.

(שלומי עוזיאל)

הורסים את הטבע

בשנת 2090, בני אדם יגדלו בבית נמרים, שועלים, אריות וצפרדעים. זה לא רעיון לתוכנית ריאליטי חדשה ומגניבה שימציאו הנכדים שלנו בעוד 80 שנה. בעתיד, בבתים של הנכדים שלנו, אפשר לנבא שימצאו גורי אריות ששואגים בקולי קולות ויפריעו את מנוחת השכנים בבנייני הענק. סיפורים כמו "אבא, אני רוצה אריה מתנה ליום ההולדת", יהיו אמת לאמיתה. בטח גם הפנטזיה הרטובה של אוהבי החיות: להכניס למיטה גור נמרים קטן ואוהב, שילקק אותנו עם לשונו המחוספסת ובתמורה נלטף את ביטנו השעירה והעגלגלה. נשמע לכם מוזר? כי עוד לפי שתשימו לב המציאות תטפח לכם על הפנים.

חיות המחמד העיקריות היום הם כלבים וחתולים. מי אמר שלא נחפוץ מחר בשועלים? הרי טבע האדם הוא תמיד לרצות יותר. פתאום נכניס לתוך הבתים שועלים, והם יקבלו אוכל מעובד בתוך שקיות, הם יפסיקו להיות ציידים ולחיות בלהקות, ויהפכו לחיית מחמד מבויתת. אנחנו נעשה להם תחרויות יופי וברחוב שנקין יימכרו שועלים גזעיים. האם זה לא בדיוק מה שעשינו עם חתולים וכלבים?

מאז ומעולם בני אדם השתמשו בבעלי חיים לצרכים שלהם. סוסי משא, כלבי רועים ועדר המיועד לשחיטה. מאז ומעולם בעלי החיים השתתפו בתוכנית הריאליטי המגניבה של האדם (אני מעדיפה את האקווריום כאן, ליד העציץ בבקשה). אם היה קיים אלוהים לחיות, מלך מלכי החיות השוכן בשמיים, יכול להיות שהוד מלכותו היה מצווה עלינו להניח לחיות לנפשם. זה אומר גם, לא לקחת בעלי חיים כ"חיות מחמד". אם חשקה נפשך בחברת בעלי חיים, אל תבקש להוציא אותם מהטבע, לך אתה אל הטבע.
לך לחיות בג'ונגל, או על ראש ההר.

(עובד אלחליבי)

  • עוד באותו נושא:
  • בעלי חיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully