וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקשורת הערבית: "הקצב מעזה" מונה לרמטכ"ל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.8.2010 / 9:45

ההחלטה של שר הביטחון למנות את יואב גלנט לרמטכ"ל הבא, מסוקרת בהרחבה ברחבי העולם הערבי, כשהדגש הוא על התפקיד העיקרי של גלנט כאלוף פיקוד הדרום בתכנון המבצע בעזה

כלי התקשורת בעולם הערבי מדווחים הבוקר (שני) בהרחבה על ההחלטה למנות את האלוף יואב גלנט לרמטכ"ל הבא של מדינת ישראל. העיתון החשוב "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון, דיווח על החלטתו של שר הביטחון ברק למנות את "חוטב העצים" גלנט לרמטכ"ל, וזאת משום שבשנת 82' עבד כחוטב עצים באלסקה. העיתון "אל-חיאת", היוצא אף הוא בלונדון, כתב בכותרתו: "ברק ממנה את גיבור המלחמה על עזה לרמטכ"ל".

אתר תחנת הטלוויזיה "אל-מנאר" השייך לחיזבאללה התייחס אף הוא לתפקיד שמילא גלנט כאלוף פיקוד דרום במלחמה האחרונה ברצועה בתארו את גלנט כפושע מלחמה. בכתבה נרחבת על אישיותו של גלנט, קורות חייו והתפקידים שמילא, נכתב בין היתר כי "פושע המלחמה גלנט מכהן כיום כאלוף פיקוד דרום. בנוסף שימש כמזכירו הצבאי של ראש הממשלה אריאל שרון וניהל בסוף 2008 את המלחמה הנפשעת על עזה ביחד עם ברק ואשכנזי".

גם העיתונות בסוריה דיווחה בהרחבה על מינויו של יואב גלנט לרמטכ"ל צה"ל והסבירה לקוראיה כי גלנט הוא "מפקד המתקפה על רצועת עזה", אולם את התואר הקשה ביותר הדביק לגלנט העיתון "אל-חליג'" היוצא לאור באיחוד האמירויות: "הקצב של עזה, יואב גלנט, מונה לרמטכ"ל צבא הכיבוש".

אתמול הודיע חמאס בתגובה להחלטה למנות את גלנט לרמטכ"ל כי המינוי "מוכיח מחדש את התנהגותה הטרוריסטית ואת הברבריות של הישות הציונית". דובר חמאס סאמי אבו זוהרי הוסיף ואמר כי מינויו של גלנט, "שהוביל את המלחמה על עזה בסוף שנת 2008, מהווה הוכחה נוספת לכך שישראל משתוקקת להמשיך במדיניות הטרור והפשע נגד העם הפלסטיני". לדבריו, גלנט מילא תפקיד מרכזי במלחמה על עזה "ויש לו אחריות ישירה על מעשי הטבח שישראל ביצעה".

  • עוד באותו נושא:
  • יואב גלנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully