וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אבו מאזן משוכנע שהמו"מ עם ישראל יקרוס"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.8.2010 / 8:22

גורמים בוועד הפועל של אש"ף טוענים, כי יו"ר הרשות הפלסטינית משוכנע שהמו"מ הישיר עם נתניהו ייכשל "ברגע שישראל תחדש את הבנייה בהתנחלויות". לדבריהם, אבו מאזן ביקש חודש כדי להתנסות בניהול השיחות

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ביקש מהוועד הפועל של אש"ף חודש כדי להתנסות בניהול השיחות הישירות עם ישראל לפני שיוחלט מה לעשות בהמשך. כך דיווחו הבוקר (שני) מקורות פלסטינים לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון. לדברי המקורות, בישיבתם ביום שישי אמר אבו מאזן לחברי הוועד: "תנו לי חודש מרגע תחילת המשא ומתן הישיר, במהלכו נקיים ישיבה או שתיים".

לטענת המקורות, "אבו מאזן משוכנע שהמשא ומתן ייכשל ויקרוס ברגע שישראל תחדש את הבנייה בהתנחלויות בתום תקופת ההקפאה, ב-26 בספטמבר". חבר הוועד הפועל של אש"ף, חנא עמירה, אמר לעיתון כי אבו מאזן אמר בישיבה "באופן ברור שהוא אינו צופה שהמגעים יצליחו, ושהמבחן האמיתי הוא 26 בספטמבר". לפיכך, ביקש אבו מאזן אולטימטום של חודש לנהל את המשא ומתן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול בפתח ישיבת הממשלה להודעת ארה"ב לפיה המשא ומתן הישיר בין ישראל והפלסטינים יחודש ללא תנאים מוקדמים בפגישה שתיערך בבית הלבן ב-2 בספטמבר. "אני מברך על היוזמה האמריקאית להתחיל בשיחות ישירות ללא תנאים מוקדמים בין ישראל והפלסטינים. אני קורא לכך מאז הקמת הממשלה לפני שנה וחצי", אמר.

נתניהו המשיך ואמר כי "השגת שלום היא דבר קשה, אך אפשרי. אנו מגיעים מתוך רצון אמיתי להגיע לשלום, תוך שמירה על האינטרסים של מדינת ישראל ובראשם הביטחון. אני מודע לכך שיש ספקנות רבה לאחר 17 שנה ואפשר להבין מדוע היא קיימת. אנחנו מבקשים להפתיע את כל הספקנים, אך לשם כך אנחנו זקוקים גם לצד שני".

אתמול דווח כי אבו מאזן "השתגע מכעס" כששמע את הודעתה של מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון לפיה המשא ומתן הישיר ייפתח ללא תנאים מוקדמים. על פי הדיווח, האמריקאים חששו שהמשא ומתן "יתפוצץ" בעקבות כעסו של אבו מאזן, ולפיכך, בתוך שעה אחת התקשרו אליו שלושה בכירים אמריקאים במטרה להרגיעו ולהבהיר את העניינים כדי שלא ישנה את דעתו נגד השיחות הישירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully