וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן יוצאת לדרך

איילה חננאל

23.8.2010 / 1:11

במסגרת הרפורמה ישונו מסלולים של מספר קווי אוטובוס ברחבי גוש דן. בנוסף הרחובות קינג ג'ורג', יצחק אלחנן והשחר בת"א יהפכו לרחובות בהם תותר הנהיגה רק לתחבורה ציבורית

הרפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן יוצאת היום (שני) לדרך ובמסגרתה יתקיים ארגון מחדש של קווי האוטובוסים שעוברים בתל אביב-יפו ובערים הסמוכות. זאת במטרה לייעל ולזרז את תנועת התחבורה הציבורית ברחבי גוש דן.

הרפורמה תוכננה על ידי משרד התחבורה ונתיבי איילון ותיושם על ידי חברת דן בחמישה שלבים. במסגרת השלב הראשון, אשר יחל הבוקר, ישונו מסלולים של מספר קווי אוטובוס ברחבי גוש דן. שינוי נוסף ומשמעותי ביותר שיונהג במסגרת הרפורמה הוא הפיכתם של הרחובות קינג ג'ורג', יצחק אלחנן והשחר בתל אביב לרחובות בהם תותר הנהיגה לתחבורה ציבורית בלבד. תנועת כלי רכב פרטיים לרחוב קינג ג'ורג' תחסם ולא תתאפשר גישה עבור רכבים פרטיים מרחוב זה לרחובות שינקין, מרכז בעלי המלאכה ונפחא. בנוסף תיאסר בקינג ג'ורג' כל פריקה וטעינה.

לטענת תושבי הרחוב ובעלי העסקים דבר זה יביא "לחניקת הרחוב והפיכתו למוקד זיהום אוויר שיבריח כל אדם מהרצון להתגורר בו. כל הבניינים ששופצו כאן במהלך השנים לאחר שעמדו מוזנחים,יחזרו למצבם העלוב והנטוש כפי שהיה לפני מספר שנים", אמרו בוועד תושבי הרחוב וטענו עוד כי,"לא ניתנה לנו כל אלטרנטיבה והודיעו לנו על השינוי הכה משמעותי בחיינו רק בשבוע שעבר, בעת שעיריית תל אביב נמצאת בפגרה ומבלי שניתנה לנו כל יכולת להתנגד למהלך".

חברי יוזמת "מהיר בעיר" גם הם לא ששים מהרפורמה ומציעים אלטרנטיבה. היוזמה, אותה מקדמת "עיר לכולנו" וקואליציית הארגונים השותפים ושבה גם תומכת אגודת הסטודנטים בתל אביב, זוכה לתמיכת משרד התחבורה. היא מציעה הקמת "מטרו" של קווי אוטובוס בנתיבים בלעדיים מהירים אשר יפוזרו באופן שוויוני על פני רבעים שונים בעיר. לדבריהם, "מדובר בפתרון הזול, הסביבתי, החברתי והמהיר ביותר לבעיית התחבורה בעיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully