וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההערכה: אשכנזי יישאר הרמטכ"ל עד תום כהונתו

יהושע בריינר, מערכת וואלה! חדשות

23.8.2010 / 0:03

לדברי גורמי צבא, בניגוד לשמועות ולהערכות לפיהן רא"ל גבי אשכנזי יפרוש מתפקידו כרמטכ"ל עוד לפני תום כהונתו, הוא צפוי להישאר עד פברואר 2011 כדי לא ליצור משבר נוסף בצמרת צה"ל

תאגיד כאן

רב אלוף גבי אשכנזי צפוי להישאר בתפקידו כרמטכ"ל עד תום כהונתו בפברואר 2011. כך העריכו אמש (ראשון) גורמים בצה"ל, על רקע שמועות וההערכות שנפוצו במהלך היום, לפיהן אשכנזי יפרוש מתפקידו עוד לפני תום כהונתו, מחשש שייהפך ל"ברווז צולע" עד שאלוף פיקוד הדרום יואב גלנט יחל באופן רשמי בתפקידו כמפקד הצבא. לדברי הגורמים בצה"ל, למרות המתיחות בין אשכנזי לבין גלנט, אשכנזי לא ירצה ליצור משבר נוסף בצמרת הצבא ויימנע מפרישה מוקדמת.

שר הביטחון אהוד ברק הודיע בישיבת הממשלה לשרים, כי החליט למנות את גלנט לתפקיד הרמטכ"ל הבא של צה"ל. המינוי יובא לאישור הממשלה בשבוע הבא. לפני קבלת ההחלטה התייעץ ברק עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. לדברי ברק, "גלנט הוא קצין ותיק, בעל ניסיון מבצעי מגוון ועשיר, כישורי מנהיגות מוכחים ויכולת להוביל את צה"ל להתמודדות עם האתגרים העומדים בפניו ובפני מדינת ישראל".

שר הביטחון הוסיף, כי "תהליך חילופי קצינים בכירים בצה"ל הוא תהליך חיוני לעוצמתו וחוסנו של הצבא, ויכולתו לתת מענה לאתגרים של מדינת ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על הודעתו של ברק ואמר כי "זה המהלך הנכון במטרה להחזיר תפקוד יציב וטוב לצמרת הצבא. המצב שנוצר מחייב החלטה מהירה, כיוון שאי הוודאות גובה מחיר יקר".

למרות הסכסוך המתוקשר עם אשכנזי, אמר ברק כי "הרמטכ"ל הוא מהמפקדים המובחרים של צה"ל, שהוביל בהצלחה רבה את תהליך בניין הכוח והפקת הלקחים לאחר מלחמת לבנון השנייה, והאחראי המרכזי להישגים מבצעיים חשובים של צה"ל". שר הביטחון הבהיר, כי "אשכנזי ייהנה מגיבוי ומשיתוף פעולה מלא עד ליום האחרון של כהונתו", וכי הוא "משוכנע שתהליך ההיערכות לכניסת הרמטכ"ל הבא לתפקידו, לא יפגע בעבודה השוטפת של צה"ל ושל המטכ"ל".

רא"ל גבי אשכנזי שוחח עם גלנט לאחר ההודעה ובירך אותו על החלטת שר הביטחון לבחור בו לרמטכ"ל ה-20 של צה"ל. אשכנזי איחל לגלנט בהצלחה בתפקיד החשוב אליו ייכנס בעוד מספר חודשים, והבטיח לו את מלוא הסיוע והעזרה. כמו כן, שוחח הרמטכ"ל עם האלופים שהיו מועדמים לתפקיד, וביקש מהם להמשיך לפעול לטובת צה"ל והמדינה.

עדכון ראשון: 21:14

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully