וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנות ניצחו את הבנים בבחינות הבגרות

גיל סימה

22.8.2010 / 19:28

לפי נתוני בחינות הבגרות לשנת 2009, שיעור הבנות הזכאיות לבגרות גבוה בעשרה אחוזים ממספר הבנים הזכאים לה. עוד עולה מהנתונים כי חלה עלייה קלה בציוני בחינות הבגרות באנגלית, בהשוואה לציונים ב-2008

משרד החינוך פרסם היום (ראשון) פרק נוסף מנתוני הבגרויות לשנת 2009. מהנתונים עולה, כי רמת ציוני הבגרות של התיכוניסטים נשארה זהה פחות או יותר לרמת הציונים בשנה הקודמת, אף שבחלק ממקצועות החובה נרשמה מגמת ירידה. הציונים בהם נראה כי תלמידי ישראל מתקשים במיוחד הם תנ"ך, אזרחות, היסטוריה וספרות.

לפי הנתונים, בבחינה במתמטיקה, הנחשבת לאימת בחינות הבגרות, נרשמה ירידה של עד אחוז בממוצע הציונים ובאנגלית לעומת זאת, נרשמה מגמת עלייה. את ההצלחה הרבה ביותר בקרב מקצועות הבחירה רשם מקצוע הגיאוגרפיה, אשר עד לפני מספר שנים נדמה היה שייעלם ממפת הלימודים במערכת החינוך. הנתונים אמנם מצביעים על ציון ממוצע של כ-75, אולם בהשוואה לשנים קודמות מדובר בעלייה משמעותית.

עוד עולה מנתוני הבגרויות, כי המסלול העיוני נחשב למוצלח ביותר - כ-91.5% מקרב תלמידי כיתות י"ב במסלול זה ניגשו לבחינות, לעומת אחוזים נמוכים יותר בקרב אלו שבחרו ללמוד בנתיב הטכנולוגי או החקלאי. במשרד פילחו את תוצאות המבחנים גם על פי מגדר. הפעם יוכלו הבנות להתגאות בפער של עשרה אחוזים לזכותן בנוגע לאחוז הזכאים לבגרות.

מי ש"מקלקל" למשרד את תוצאות הציונים הם זרם החינוך העצמאי. מפילוח הנתונים עולה כי פחות מרבע מהלומדים בכיתה י"ב בקרב החינוך העצמאי זכאים לבגרות, זאת בהשוואה לזרמי החינוך הממלכתי והממלכתי-דתי, בהם נרשם אחוז זכאות של כ-65 אחוז מהניגשים לבחינות הבגרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully