וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצוקת אשפוז: חולים מופנים לחדרי מיון במרכז

אריאל נוי ורמי שני

23.8.2010 / 0:02

בעקבות "עומס אשפוז אדיר", החליט משרד הבריאות להפנות חולים מביה"ח ברזילי באשקלון לבתי חולים במרכז הארץ. מוקדם יותר נמסר כי יופנו חולים גם משלושה בתי"ח נוספים בדרום ובשפלה, אך המשרד חזר בו מהחלטתו. בכיר ב"ברזילי" לוואלה! חדשות: "אין לנו בלטה לאף חולה"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

משרד הבריאות החליט להפנות באופן זמני חולים מבית החולים ברזילי באשקלון לבתי חולים במרכז הארץ. זאת בשל "עומס אשפוז אדיר" בבית החולים באשקלון. מוקדם יותר נמסר, כי יופנו לבתי חולים אחרים גם חולים מבתיה"ח סורוקה בבאר שבע, קפלן ברחובות ואסף הרופא בצריפין, אך בהמשך עודכנה ההוראה.

בשלב זה, לא ברור מה מספר החולים שיופנו לבתי"ח במרכז הארץ, אך על פי הערכות, מדובר בעשרות מפונים. בביה"ח ברזילי, חדר המיון שאמור לקלוט כ-30 מאושפזים מכיל בשעה זו 50 איש והוא מלא עד אפס מקום. הסיבה העיקרית לעומס אינה ברורה, אך ההשערה היא שהסיבה לריבוי החולים נעוצה בעומס החום ובפגיעות שנגרמות בעקבותיו. בהנהלות בתי החולים מדגישים כי "אנו דורשים מהאוצר כבר 20 שנה להרחיב את חדרי המיון, שאמורים לקלוט חולים רבים בשטח כה קטן".

מבית החולים סורוקה נמסר לאחר פרסום ההוראה הראשונית כי למרות העומס במקום, בינתיים לא מפונים חולים למרכז הארץ. "קיבלנו את הנחיית משרד הבריאות, אך אנו עדיין לא מפנים חולים", נאמר בהודעת בית החולים.

ד"ר מיכאל דור, מנהל האגף לרפואה כללית במשרד הבריאות, אמר מוקדם יותר כי משרד הבריאות מבקש ממד"א שלא לפנות חולים לארבעת בתי החולים בשפלה ובדרום הארץ - ולפנותם ישירות לביה"ח שיבא תל השומר.

"תפוסה של 160%"

ד"ר רון לובל, סגן מנהל בית החולים ברזילי באשקלון, אמר היום (ראשון) לוואלה! חדשות כי חדר המיון נמצא בתפוסה של 160%, והחולים המגיעים לביה"ח בעיר מופנים לבית החולים תל השומר. לדבריו, "עושה רושם שהחורף לא נגמר. אין לנו בלטה לאף חולה. על פי הנחיית משרד הבריאות ובקשתנו למנכ"ל משרד הבריאות, פינינו את כל חולי השגרה לבית חולים תל השומר. חדר המיון מלא לחלוטין, הוא אחד הצפופים ביותר בארץ. מאחר שהוא קטן, חלה עלייה משמעותית של 10% בקיץ הזה שזה על גבול בלתי אפשרי".

מביה"ח נמסר עוד כי במצב רגיל, חדר המיון נמצא בתפוסה של כ-120%, אך בעקבות גל של חולים שהגיע לבית החולים באחרונה, "יש מחלקות שיש בהן 35 מקומות, אבל מאושפזים בהן 70 בני אדם".

ד"ר אלה חסין, סגנית מנהלת חדר המיון בבית החולים קפלן אמרה כי "בימים האחרונים חלה עליה משמעותית במספר הפונים, עליה של למעלה מ-30 אחוזים". לדבריה, "העלייה באה לידי ביטוי גם בכמות האמבולנסים וגם באנשים המגיעים רגלית. כולם מקבלים טיפול מיטבי אך קיבלנו הנחיות משרד הבריאות לפנות עשרות פונים לבית החולים תל השומר בגלל העומס האדיר במיון". חסין הוסיפה כי "ההשערה היא שהעלייה בכמות הפונים נובעת מגלי החום הפוקדים את המדינה, אך זוהי השערה בלבד ועדיין לא ברורה הסיבה האמיתית".

גם לפני חצי שנה החליט משרד הבריאות להפנות לחדרי מיון במרכז הארץ מטופלים משלושה בתי חולים. בחודש פברואר, משרד הבריאות הורה למגן דוד אדום "לווסת את התנועה של החולים מבתי החולים שיבא בתל השומר, ברזילי באשקלון והעמק שבעמק יזרעאל לעבר בתי החולים הסמוכים למשך היממה הקרובה". זאת בשל העומס והתפוסה המלאה בשלושת בתי החולים.

עדכון ראשון: 17:15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully