וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האישום על הריגה בעזה - בגלל לחץ בינ"ל"

22.8.2010 / 10:31

בית הדין הצבאי ביפו דחה את המשך הדיונים בתיקו של לוחם גבעתי, המואשם שהרג פלסטיני במהלך מבצע עופרת יצוקה. פרקליטיו: "הלקוח שלנו הוא שעיר לעזאזל"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכה: גדי וינסטוק)

בית הדין הצבאי ביפו דחה היום (ראשון) את המשך הדיונים בתיקו של ס', לוחם גבעתי, המואשם כי הרג פלסטיני במבצע עופרת יצוקה, זאת לאחר שהפרקליטות הצבאית טרם העבירה את מלוא התחקירים בעניין. סניגוריו של ס', שעל שמו המלא ותמונתו הוטל צו איסור פרסום, תקפו באופן נחרץ את התנהלות צה"ל בתיק וטענו כי מדובר בכתב אישום אשר הוגש על מנת לשפר את מעמדה הבינלאומי של ישראל בעולם בעקבות הלחץ שהופעל עליה בעקבות המבצע.

"הנסיבות והמועד של הגשת כתב האישום על רקע האירועים הבינלאומיים שהתרחשו מחזקים את התחושה הקשה שהלקוח שלנו הוא שעיר לעזאזל, שהופקר על ידי המערכת לטובת מעמדה הבינ"ל של המדינה", אמר סנגורו של ס', עו"ד עודד סבוראי, המייצג את הנאשם ביחד עם עו"ד מאיר קלינגר. "ברור לגמרי שכתב האישום הזה המייחס ללקוח שלנו סעיף על הריגת אדם מקומי כשאין אפילו הוכחה שמישהו אכן מת, ספק מאוד אם בנסיבות רגילות היה כל בא לעולם". ס' עצמו שכבר הספיק להשתחרר מצה"ל, הגיע לדיון מלווה באביו וסירב לדבר.

כזכור, לפני כחודש וחצי הורה הפרקליט הצבאי הראשי, האלוף אביחי מנדלבליט, על נקיטת צעדים משמעתיים והגשת כתב אישום בעקבות תחקירי אירועים במבצע "עופרת יצוקה". על פי החלטת מנדלבליט הוגש כתב אישום נגד לוחם בחטיבת גבעתי, שלפי החשד ירה למוות בפלסטיני. במסגרת אותו אירוע נורו למוות גם אזרחית פלסטינית בת 64 ובתה בת ה-35.

מחקירת המקרה, שהוזכר גם בדו"ח גולדסטון, עולה כי החייל ירה בניגוד לנהלים לעבר קבוצת אזרחים פלסטינים מדרום לעיר עזה ופגע בפלסטיני. החייל אמר בחקירתו, כי הוא אכן ירה באחת הנשים, לאחר שחש כי נשקפת סכנה לחייו. לדבריו, הוא ירה לעבר רגלי האישה ולא התכוון להרוג אותה.

במהלך החקירה נאספו יותר מעשר עדויות של פלסטינים מהאירוע, כשכל העדים אמרו כי הכוח שהרג את הנשים היה כוח שריון. עם זאת מחקירת צה"ל עלה כי הירי היחיד שבוצע באירוע היה של כוח חי"ר. הפצר התקשה למצוא קשר סיבתי בין מות שתי נשות משפחת חג'אג' לירי החייל מגבעתי. עם זאת הוחלט להעמידו לדין באשמת הריגה של פלסטיני אחר שהיה במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully