וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אבו מאזן רתח: למה בלי תנאים מוקדמים?"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

22.8.2010 / 8:45

העיתון "א-שרק אל-אווסט" דיווח כי יו"ר הרשות "השתגע מכעס" כששמע את הודעת מזכירת המדינה קלינטון, לפיה המו"מ הישיר ייפתח ללא תנאים מוקדמים. שלושה בכירים אמריקאים התקשרו כדי להרגיעו

העיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון דיווח הבוקר (ראשון) כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן "השתגע מכעס" כששמע את הודעתה של מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון לפיה המשא ומתן הישיר ייפתח ללא תנאים מוקדמים.

בנוסף דווח כי זעם על כך שקלינטון לא הזכירה את הודעת הקוורטט. על פי הדיווח, אבו מאזן קיבל תוך שעה שלוש שיחות טלפון מבכירים בוושינגטון כדי להרגיעו ולהבהיר את העניינים.

על פי הדיווח, אבו מאזן רתח מזעם עד כדי כך שביקש מדוברו האישי נביל אבו רודיינה להתקשר ישירות לשליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל ולהביע בפניו את זעמו של יו"ר הרשות. על פי הדיווח, האמריקאים חששו שהמשא ומתן ייפגע בעקבות כעסו של אבו מאזן, ולפיכך, בתוך שעה אחת התקשרו אליו שלושה בכירים אמריקאים במטרה להרגיעו ולהבהיר את העניינים כדי שלא ישנה את דעתו נגד השיחות הישירות.

העיתון דיווח עוד, כי אבו מאזן ביקש מחבר צוות המשא ומתן הפלסטיני ד"ר סאיב עריקאת לדרוש מארה"ב שתזמין לפתיחת המשא ומתן הישיר מדינות אחרות, כגון מדינות הקוורטט, טורקיה וברזיל, בנוסף לאלו שהוזמנו. זאת כדי להפוך את הפגישה בוושינגטון למעין ועידת אנאפוליס שהתקיימה בנובמבר 2007.

שלשום הודיעה ארצות הברית על חידוש השיחות הישירות בין ישראל והפלסטינים. מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון הודיעה במסיבת עיתונאים כי ארה"ב הזמינה את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן וכן את ראש הממשלה בנימין נתניהו לפגישה בבית הלבן בוושינגטון ב-2 בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully