וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אות ברור לכישלון האמריקאי

יעקב עמידרור

22.8.2010 / 7:38

אירן אינה מתקרבת לפצצה גרעינית בגלל הפעלת הכור בבושהר. אירן בונה את היכולת הצבאית הגרעינית במסלול אחר - מסלול העשרת האורניום - שאותו ארה"ב אינה מצליחה לעצור.

הפעלת הכור במשותף עם רוסיה מסמלת באופן ברור את הכישלון האמריקני. היא מצביעה על כך שארה"ב נכשלה בגיוס המדינות החשובות להצלחת הסנקציות נגד אירן, בעיקר רוסיה, סין והודו. אלה משתפות פעולה עם אירן בתחום האנרגיה ושתיים מהן, רוסיה וסין, אף סייעו לאירן בבניית ארסנל הטילים שלה ויכולתה לייצר אורניום מועשר. הן גם חברות במועצת הביטחון ויכולות לעצור כל ניסיון אמריקני להחמיר משמעותית את הסנקציות.

שוב מרמים

ההצהרה של אחמדינג'ד כי בתנאים מסוימים טהרן מוכנה להבטיח שתעצור בשלב העשרת האורניום לרמה של 20 אחוזים היא אחיזת עיניים. פירושה המעשי של העשרה לרמה זו הוא שאירן עשתה את רוב הדרך לפצצה, קרי: לאורניום מועשר ברמה של 90אחוזים. אם יהיה לה מלאי של אורניום מועשר ל?20 אחוזים, תוכל אירן לייצר את הנדרש לפצצה בתוך חודשים ספורים, ואין שום סיכוי שמישהו יצליח לאתר את הצעד הקטן הזה. אסור להתרשם מהמספרים הנראים רחוקים אחד מהשני, לאמיתו של דבר זה מאמץ אפסי.

האירנים שוב מדברים, ולא בכדי, על משא ומתן. הם שוב מושכים זמן, שוב מרמים ושוב מקווים שהעולם, בהובלת ארה"ב, יסכים למשיכת הזמן הזאת. לאובמה לא יהיה קל להימנע מהמלכודת החדשה?ישנה שבה משתמשים האירנים. הסיבה: רוסיה וסין מפריעות לקבלת כל החלטה משמעותית ולוחצות לשחק את המשחק האירני.

לצער כולם, מתקרב הרגע שבו ארה"ב וישראל יהיו חייבות לקבל החלטה אם נכון להפעיל כוח כדי לעצור את אירן מלהפוך למעצמה גרעינית. התנהגות רוסיה וסין לא משאירה הרבה ברירות מדיניות.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully