וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "אם נותקף, תגובתנו תהיה גלובלית"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.8.2010 / 18:42

נשיא אירן אחמדינג'ד מאיים שתקיפה נגד הכור החדש בבושהר תגרור תגובה "ללא גבולות", שעשויה לכלול "את כל כדור הארץ". אך נראה שתקיפה כזאת אינה באופק: מחלקת המדינה האמריקאית פרסמה הודעה לפיה הכור החדש אינו מהווה איום

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד)

"אנחנו לא מודאגים משום מתקפה עלינו. אנחנו ערוכים לכך. אויבינו יודעים היטב מה תהיה תגובתנו. הסטירה שלנו תהיה כואבת וקשה" – כך אמר היום (שבת) נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, בראיון שהעניק לעיתון הקטארי 'א-שרק'. ביום בו החל לפעול הכור האירני בבושהר, הבהיר אחמדינג'ד כי לתגובה האירנית "לא תהיינה גבולות" וכי היא עשויה לכלול "את כל כדור הארץ".

לדבריו, הסנקציות נגד ארצו לא פגעו בה אלא רק פגעו במדינות המחרימות: "המטרה הראשית של הסנקציות שמוטלות נגדנו היא לפגוע בעם האירני אולם העם האירני מלוכד ומאמין. לאירן יש כלכלה חזקה העומדת בקשר עם כל העולם. כשהם מחרימים את אירן, הם למעשה מחרימים את עצמם. זוהי פעולה מכוערת ובלתי מוסרית, המעידה על המוסר הירוד של המדינות המחרימות".

ארה"ב, מצידה, לא ממהרת לשלוח את המפציצים לרפובליקה האיסלמית. דובר מחלקת המדינה האמריקאית דרבי הולדיי התייחס הערב להפעלתו של הכור בבושהר, ואמר כי ארצו אינה רואה שום סכנה של התחמשות בעצם הפעלת הכור. לדבריו, "הכור ממחיש כי אם שאיפותיה של אירן הן אזרחיות, הרי שהיא לא זקוקה ליכולת העשרה עצמית. אנחנו מכירים בכך שהכור בבושהר נועד לספק אנרגיה גרעינית לצרכים אזרחיים, ואיננו רואים בו איום של הפצת נשק גרעיני".

"העם הלבנוני מגן על אדמתו"

אחמדינג'ד התייחס גם לתקרית הירי בין צה"ל לצבא לבנון, במהלכה נהרג סא"ל במיל' דב הררי וארבעה לבנונים, ואמר כי הופתע לטובה מצבא לבנון: "באירוע האחרון (בגבול ישראל-לבנון) מצאתי בפעם הראשונה בצבא לבנון עמידה נחושה נגד צה"ל. נשיא לבנון מישל סלימאן היה מפקד הצבא והוא בעל קשרים טובים עם אירן. כל יתר הארגונים בלבנון נמצאים עמנו בקשר. הדבר החשוב ביותר לנו הוא היציבות של לבנון ויכולתה להגן על עצמה מפני ישראל".

"העם הלבנוני מגן על אדמותיו מפני ישראל ואנחנו תומכים בכך", הוסיף אחמדינג'ד. "חיזבאללה בלבנון מסייע להשגת עצמאות והקמת ממשלת אחדות. חיזבאללה הוא ארגון עצמאי ואנחנו מגנים ותומכים בכל הארגונים החמושים הפועלים נגד ישראל. הארגונים הפלסטינים זוכים אף הם לתמיכתנו אולם אין זה אומר שהם ממלאים אחר הוראותינו". אחמדינג'ד הסביר כי "התפיסה האמריקאית שגויה. הם חושבים שכל יחסים צריכים להיות עם שולט ונשלט, או אדון ועבד. לנו יש יחסי אחווה עם מספר מדינות. האמריקאים לא מבינים זאת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully