וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק במאמץ דיפלומטי: "מנעו יציאת 'משט הנשים'"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

22.8.2010 / 0:19

שר הביטחון פנה למזכירת המדינה האמריקאית, ליועץ האמריקאי לביטחון לאומי ולשר החוץ הצרפתי וביקש מהם לפעול למניעת יציאת המשט. "הניסיון של המשט להגיע לעזה הוא פרובוקציה מיותרת"

שר הביטחון, אהוד ברק, שוחח אמש (שבת) בטלפון עם מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון, עם היועץ לביטחון לאומי הגנרל ג'ים ג'ונס, ועם שר החוץ הצרפתי ברנאר קושנר וביקש מהם לפעול למניעת יציאת "משט הנשים" מלבנון לעבר רצועת עזה. מלשכת שר הביטחון נמסר כי ברק הבהיר כי ישראל מאפשרת העברת ציוד אזרחי לרצועת עזה לאחר בדיקתו בנמל אשדוד, לכן הניסיון של המשט להגיע לעזה הוא פרובוקציה מיותרת.

מוקדם יותר טענו מארגני המשט בשיחה עם העיתון הלבנוני "א-ספיר" כי לאחר שקפריסין הודיעה שלשום כי היא לא תאפשר לספינה להיכנס למים הטריטוריאליים שלה, "ייתכן ונשנה את היעד שלנו לכיוון יוון. בכל מקרה, מחר לא נצא בהפלגה לעזה".

המארגנים אמרו לעיתון כי הם מנהלים מגעים עם ממשלת יוון במטרה שתאפשר להם לעגון במים הטריטוריאליים שלה, "אם קפריסין תמשיך להתעקש שלא לאפשר להם לעגון בשטחה". אתמול אמר כאמור דובר משטרת קפריסין כי ארצו לא תאפשר לספינה לעגון בנמלי המדינה.

במקביל אמר יאסר קשלק, מארגן המשט, לעיתון "א-שרק אל -אווסט", כי "למרות הודעתה של קפריסין נצא לשבור את המצור על עזה. לקפריסין אין זכות למנוע את כניסת הספינה, שיוצאת למסע הומניטרי ולא אלים. אם היא תמשיך בסירובה לאפשר לנו להיכנס לתחומה, יש לנו חלופות, חלקן משפטיות. בבוא העת נודיע עליהן". קשלק איים עוד "לחשוף בפני העם הפלסטיני סודות והפתעות רבות" אם הספינה לא תצא לדרכה בסופו של דבר. "אני קורא לאבו מאזן שלפני שהוא פותח במשא ומתן הישיר עם ישראל, שיילך לעזה ויגיע יד ביד עם איסמעיל הניה לקבל את פניה של הספינה 'מרים'".

שלשום הורה שר החוץ אביגדור ליברמן למשלחת הישראלית באו"ם להגיש תלונה למזכ"ל האו"ם באן קי מון ולנשיא מועצת הביטחון ויטלי צ'ורקין, נגד המשט המתוכנן לצאת מלבנון לרצועת עזה. בתלונה שתוגש הערב נכתב כי "המשט הוא פרובוקציה מיותרת וישנן דרכים מקובלות להעביר את הסחורה לעזה. משרד החוץ גם פועל בימים האחרונים מול מדינות מרכזיות כדי למנוע את יציאת המשט".

(עדכון ראשון - 12:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully