וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אבו מאזן הסכים למו"מ תמורת ערבויות"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.8.2010 / 9:32

העיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון דיווח כי יו"ר הרשות הפלסטינית הסכים למשא ומתן ישיר עם ישראל רק לאחר שקיבל ערבויות אמריקאיות בנוגע לתוצאות המשא ומתן - מדינה בגבולות 67

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הסכים לעבור למשא ומתן ישיר לאחר שקיבל ערבויות אמריקאיות לפיהן ארה"ב תמלא תפקיד פעיל במשא ומתן, כך דיווח הבוקר (שבת) העיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון. מקורות פלסטינים המוגדרים 'מהימנים' מסרו לעיתון כי האמריקאים הבטיחו לאבו מאזן "לאן המשא ומתן צריך לפנות והיכן הוא צריך להסתיים, דהיינו בהקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67'".

עוד דווח כי ארה"ב הבטיחה לאבו מאזן להפעיל לחץ על ישראל להאריך את הקפאת הבנייה של ההתנחלויות בגדה המערבית. "מההודעה ברור שהמשא ומתן הישיר יעסוק בכל סוגיות הסדר הקבע, וזה דבר מעודד", אמרו המקורות לעיתון. לדברי המקורות, הערבויות האמריקאיות בנושא סוגיות הסדר הקבע הן אלו ששכנעו את אבו מאזן להסכים לפתוח בשיחות הישירות.

הלילה הצהיר יו"ר צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, כי הפלסטינים יפסיקו השיחות אם ישראל תודיע על בנייה נוספת בהתנחלויות. "אם הממשלה הישראלית תחליט להפסיק את הקפאת הבנייה ב-29 בספטמבר לא נוכל להמשיך בשיחות", אמר.

השיחות יחלו ב-2 בספטמבר

אמש הודיעה ארצות הברית על חידוש השיחות הישירות בין ישראל והפלסטינים. מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון הודיעה במסיבת עיתונאים כי ארה"ב הזמינה את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן וכן את ראש הממשלה בנימין נתניהו לפגישה בבית הלבן בוושינגטון ב-2 בספטמבר.

קלינטון הוסיפה כי השיחות יחודשו ללא תנאים מוקדמים והפצירה בצדדים להימנע מ"פעולות פרובוקטיביות ואמירות משלהבות". כמו כן, אמרה קלינטון כי ב-1 בספטמבר, יום לפני התחלת השיחות הישירות, יוזמנו שני הצדדים וכן נשיא מצרים חוסני מובראק ומלך ירדן עבדאללה לארוחה משותפת בבית הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully