וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל תגיש תלונה לאו"ם על המשט הלבנוני

20.8.2010 / 21:29

בתלונה נכתב כי "המשט הוא פרובוקציה מיותרת וישנן דרכים מקובלות להעביר את הסחורה לעזה". ברק: "המשט המתוכנן מלבנון מהווה פעולת התגרות עוינת שנועדה לסייע לארגון טרור"

שר החוץ אביגדור ליברמן הורה הערב (שישי) למשלחת הישראלית באו"ם להגיש תלונה למזכ"ל האו"ם באן קי מון ולנשיא מועצת הביטחון ויטלי צ'ורקין, נגד המשט המתוכנן לצאת מלבנון לרצועת עזה. בתלונה שתוגש הערב נכתב כי "המשט הוא פרובוקציה מיותרת וישנן דרכים מקובלות להעביר את הסחורה לעזה. משרד החוץ גם פועל בימים האחרונים מול מדינות מרכזיות כדי למנוע את יציאת המשט".

לדברי ליברמן, "כל המדינות באזור, כולל אלו שאין לישראל יחסים דיפלומטיים עימן, מבינות שכל משט כזה מביא רק נזק לאזור כולו, ואנו מקווים שההבנה הזו תביא לשיתוף פעולה למניעת הפרובוקציות.

שר הביטחון אהוד ברק התייחס היום למשט ואמר כי , "המשט המתוכנן מלבנון אין לו ולא כלום לנושאים הומניטאריים והוא מהווה פעולת התגרות עוינת על כל המשתמע מכך. זו פעולה שנועדה לסייע לארגון טרור ששם לו כמטרה לפגוע ולרצוח אזרחים ישראלים". ברק פנה אל ממשלת לבנון בדרישה שתיקח אחריות ותמנע את יציאת המשט מתחומה. עוד אמר ברק כי "במידה והמשט יתעקש להגיע, בניגוד להכרזת הסגר שבתוקף, תאלץ ישראל לעצור את המשט ולהפנותו לנמל אשדוד. ישראל פונה לגורמים בקהילה הבינלאומית, בעלי השפעה על ממשלת לבנון, לפעול למניעת יציאת משט הפרובוקציה".

בתוך כך משטרת קפריסין הודיעה היום כי לא תאפשר לאוניית המשט להפליג משטחה. האונייה "מרים" ובה פעילות מלבנון וכן ציוד הומניטרי, צפויה לצאת לכיוון חופי עזה בשבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully