וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 נפצעו בגוש עציון בריב על שישיית קוקה קולה

יהושע בריינר

20.8.2010 / 20:09

7 פלסטינים ושוטר ישראלי נפצעו באורח קל בריב חמולות על מחיר שישיית קוקה קולה בצומת גוש עציון. האירוע הסתיים רק לאחר שהמוכתרים של שני הצדדים הגיעו והרגיעו את הרוחות

ריב על מחיר של שישיית קוקה קולה התפתח לריב חמולות המוני בצומת גוש עציון, בו נפצעו 7 פלסטינים באורח קל ועוד שוטר ישראלי אחד. האירוע הסתיים בהתערבות כוחות צה"ל ומג"ב ולאחר שהמוכתרים של שני הצדדים היריבים הגיעו למקום על מנת להרגיע את הרוחות. כמו כן עצרה המשטרה מספר פלסטינים בחשד להשתתפות באלימות.

האירוע כולו החל סמוך לשעה שלוש (שישי), כאשר פלסטיני הגיע אל תחנת הדלק שבצומת גוש עציון על מנת לקנות מוצרים לשבת. מדובר בצומת מרכזית באזור, והיא גם נקודת מפגש ליהודים ולפלסטינים, זאת בשל סניף של רשת שיווק השיקמה של רמי לוי שנמצא במקום ופתוח לישראלים ולפלסטינים כאחד. הפלסטיני ניגש למוכר פלסטיני אחר שהיה בתחנת הדלק וביקש לרכוש ממנו שישיית בקבוקי קוקה קולה. לאחר שהמוכר נקב במחיר, תקף אותו הקונה על הסכום הגבוה, ואף אמר לו כי "אם היה יהודי היה מוכר לו במחיר זול יותר". בין השניים התפתח דין ודברים, וכעבור זמן קצר הזעיק כל אחד מהם את בני כפרו, האחד מהכפר ג'וראת א-שמעה הסמוך לאפרת, והשני מהכפר ח'ירבת זכריה הסמוך לאלון שבות. במהרה הגיעו עשרות מתושבי שני הכפרים למקום וקטטה המונית פרצה במקום.

רבים מהרוכשים הישראלים שהיו במקום בעיצומם של הקניות לשבת מיהרו לעזוב את המתחם, ולמקום הוזעקו כוחות גדולים של צבא ומשמר הגבול שהפרידו בין הצדדים. ראש מועצת גוש עציון שאול גולדשטיין הזעיק למקום את המוכתרים של שני הכפרים שהרגיעו את הצדדים, והאירוע התפזר כשבסיומו כאמור, 8 פצועים באורח קל. "אני בתקווה שהצדדים יעשו סולחה", אמר גולדשטיין, "אבל לא נרשה שאירועים כאלה יקרו אצלנו בשטח. מדובר בשכנים שלנו והם אורחים ושותפים אצלנו, אבל לא נסבול אלימות מכל סוג שהוא ואנו נבקש מהמשטרה להחמיר עם העבריינים במקרה הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully