וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צו מעצר הוצא לחשוד בזיוף "מסמך גלנט"

איילה חננאל ויהושע בריינר

20.8.2010 / 15:01

המשטרה הוציאה צו מעצר לחשוד בזיוף המסמך שכונה "מסמך גלנט". ככל הנראה, החשוד, קצין במילואים, שוהה כרגע בחו"ל ואמור להיעצר עם שובו לארץ. מדובר בחשוד שנחקר בעבר ולא נמנה על שורות הצבא כיום

היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות של המשטרה הוציאה היום (שישי) צו למעצרו של החשוד בזיוף המסמך המכונה "מסמך גלנט". ככל הנראה, מדובר בחשוד שנחקר בעבר ולא נמנה על שורות הצבא כיום. החשוד, קצין במילואים, שוהה כרגע בחו"ל ואמור להיעצר עם שובו לארץ.

במקביל שוחח היום שר הביטחון אהוד ברק עם מפכ"ל המשטרה רב-ניצב דודי כהן ועם ראש אגף החקירות במשטרה ניצב יואב סגלוביץ', ובירך אותם על פעולתם המהירה בחקירת המסמך.

במהלך השיחה אמר ברק לשניים כי "פעולתם המהירה והתכליתית מנעה את הניסיון הנואל לשבש תהליכי קבלת החלטות הכרחיים במדינה מתוקנת על ידי הפצת שמועות ומסמכים מזויפים. בכך הוכיחה משטרת ישראל וראשיה כי הם משענת מרכזית לדמוקרטיה תקינה בישראל".

מוקדם יותר היום פורסם בעיתון "מעריב" כי אלוף משנה במיל' גבי סיבוני הוא זה שהדליף לערוץ 2 את המסמך. על אף דבריו של סיבוני כאילו לאלוף פיקוד הצפון גדי אייזנקוט אין קשר למסמך, כעת ברור הוא שאייזנקוט הוא הנפגע העיקרי מהחשיפה.

סיבוני עצמו משמש כיום כחוקר בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב, ונחשב כמקורבו של אייזנקוט אך גם כחבר של הרמטכ"ל עצמו, והשלושה הם חלק מיוצאי חטיבת גולני, שם הכירו. בין היתר משמש סיבוני כראש מטה אוגדה במילואים וכחבר במכון המחקר של צה"ל. לטענת גורמים במערכת הביטחון, עצם העובדה שסיבוני מקורב הן לאייזנקוט והן לאשכנזי מסמנת באופן ברור את האינטרסים שלו בהדלפת המסמך, בין אם חשב שמדובר במסמך אותנטי או שמא במסמך מזויף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully