וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש ברשות: המשבר הפיננסי צפוי להחריף

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.8.2010 / 10:40

בעקבות אי הסדרת חובות מצד המדינות התורמות לפלסטינים, מביעים ברשות דאגה מאפשרות של החמרה במצבה הפיננסי. לפי דיווח ב"א-שרק אל-אווסט", גם מדינות ערביות טרם העבירו תשלומים

"הרשות הפלסטינית סובלת ממשבר פיננסי קשה, שעלול להחמיר בחודשים הקרובים אם המדינות התורמות לא יסדירו את חובותיהן לקופת הרשות" – כך אמר (שישי) דובר ממשלת הרשות, רסאן אל-חטיב, לעיתון 'א-שרק אל-אווסט' הרואה אור בלונדון. במקביל אמרו מקורות לעיתון כי מבין המדינות שטרם העבירו תשלומים לרשות, גם מספר מדינות ערביות. אל-חטיב סירב לפרט מי הן אותן מדינות: "לא אומר אם הן ערביות או מערביות. המדינות שלא שילמו יודעות זאת היטב".

אל-חטיב גילה עוד כי הרשות הפלסטינית מנהלת מגעים שקטים עם אותן מדינות שטרם העבירו את התשלומים כדי לשכנען להעביר את הכספים. "אנחנו לא רוצים להרוס את היחסים עם אותן מדינות על ידי פרסום שמותיהן", הסביר. אל-חטיב הכחיש, עם זאת, את הטענות לפיהן הרשות הפלסטינית לא תצליח לשלם את משכורות חודש אוגוסט לפקידי הרשות.

באחרונה הזהיר יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן את המדינות התורמות שהפסקת התמיכה הכלכלית ברשות תוביל לקריסתה. "אם התמיכה הכלכלית תופסק, הרשות תגיע למצב שהיא לא תוכל להמשיך להגיש שירותים לאזרח ולשלם משכורות. הדבר יהיה בבחינת פיזור הרשות", אמר בשבוע שעבר. הוא הוסיף ואמר כי הוא "מתוסכל" מהתמיכה המעטה שמעבירות לעם הפלסטיני מדינות ערב "למרות שהן הבטיחו להעביר הרבה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully