וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: מדליף המסמך גרם נזק לאייזנקוט

20.8.2010 / 11:55

לאחר שאלוף משנה במיל' גבי סיבוני הודה כי הוא זה שהדליף את "מסמך גלנט" לערוץ 2, אומרים גורמים במערכת הביטחון כי הנפגע העיקרי מכך צפוי להיות מקורבו, האלוף גבי אייזנקוט. לטענת הגורמים, המקורבות של סיבוני לאייזנקוט ולרמטכ"ל אשכנזי, מסמנת את האינטרסים שלו

אלוף משנה במיל' גבי סיבוני הוא זה שהדליף לערוץ 2 את המסמך המכונה "מסמך גלנט". כך פורסם הבוקר (שישי) בעיתון "מעריב". על אף דבריו של סיבוני כאילו לאלוף פיקוד הצפון גדי אייזנקוט אין קשר למסמך, כעת ברור הוא שאייזנקוט הוא הנפגע העיקרי מהחשיפה.

סיבוני עצמו משמש כיום כחוקר בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב, ונחשב כמקורבו של אייזנקוט אך גם כחבר של הרמטכ"ל עצמו, והשלושה הם חלק מיוצאי חטיבת גולני, שם הכירו. בין היתר משמש סיבוני כראש מטה אוגדה במילואים וכחבר במכון המחקר של צה"ל. לטענת גורמים במערכת הביטחון, עצם העובדה שסיבוני מקורב הן לאייזנקוט והן לאשכנזי מסמנת באופן ברור את האינטרסים שלו בהדלפת המסמך, בין אם חשב שמדובר במסמך אותנטי או שמא במסמך מזויף.

בתוך כך, גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי ההכרזה על הרמטכ"ל תתבצע בתוך שבועות בודדים, וייתכן שהדבר יקרה אפילו עוד לפני כן – כך מעריכים גורמים בצה"ל ובמערכת הביטחון. זאת לקראת סבב השיחות הנוסף שמקיים היום שר הביטחון אהוד ברק עם המועמדים לתפקיד הרמטכ"ל הבא של צה"ל. על פי ההערכות, יכריז שר הביטחון על הרמטכ"ל הבא עד לסוף חודש ספטמבר הקרוב, וייתכן אף שזהות מחליפו של רב-אלוף גבי אשכנזי תיחשף כבר באמצע חודש הבא, סמוך לראש השנה.

לאחר הודעת המשטרה כי צמרת צה"ל ולשכתו של ברק נקיים מכל חשד בנוגע לפרשת "מסמך גלנט", שר הביטחון אהוד ברק מחדש את הליך בחירת הרמטכ"ל הבא. שר הביטחון נפגש הבוקר עם ארבעה מתוך חמשת המועמדים לתפקיד - יואב גלנט, גדי אייזנקוט, בני גנץ, אבי מזרחי - במסגרת סבב הראיונות השני שהוא מקיים עמם. עם המועמד החמישי גדי שמני השוהה בוושינגטון ישוחח ברק בטלפון. בנוסף, שר הביטחון נפגש היום גם עם הרמטכ"ל גבי אשכנזי במה שמוגדרת כשיחה אישית, בה ידונו השניים על השלכות פרשת המסמך המזויף וכן בניסיון לפשר את היחסים ביניהם.

אתמול הודיעה המשטרה באופן רשמי כי המסמך הינו מזויף. על פי ההודעה, "המשטרה חשפה את שרשרת ההעברה של המסמך. בחקירת המשטרה הובהר כי אין תשתית לחשד שמי מעובדי הלשכות של שר הביטחון ושל הרמטכ"ל היה מעורב בהכנתו". גורמים במשטרה אף ציינו כי הם יודעים מי הוא אותו גורם האחראי על זיוף המסמך.

עדכון ראשון: 7:55

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully