וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הביטחון יחדש מחר הליך בחירת הרמטכ"ל

20.8.2010 / 0:58

ברק הודיע כי יחדש את סבב הפגישות עם המועמדים על רקע הודעת המשטרה כי צמרת צה"ל נוקתה מכל חשד בפרשת "מסמך גלנט". ברק אף ייפגש עם הרמטכ"ל על מנת לדון בהשלכות הפרשה

תאגיד כאן

(הערוץ הראשון)

שר הביטחון אהוד ברק הודיע אמש (חמישי) כי הוא יחדש היום את הליך בחירת הרמטכ"ל הבא, זאת לאחר הודעת המשטרה כי צמרת צה"ל וכן לשכתו של ברק נקיים מכל חשד הנוגע לפרשה המכונה "מסמך גלנט".

ברק צפוי להיפגש היום עם כל חמשת המועמדים לתפקיד במסגרת סבב הראיונות השני שהוא מקיים עימם. בנוסף, ייפגש היום שר הביטחון עם הרמטכ"ל גבי אשכנזי במה שמוגדרת כשיחה אישית, בה ידונו השנים על השלכות פרשת המסמך המזויף וכן בניסיון לפשר את היחסים ביניהם.

מוקדם יותר אתמול הודיע היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, במכתב ששלח לראש הממשלה ולשר הביטחון, כי אין מניעה משפטית מלבחור רמטכ"ל חדש.

לפני כשבוע עם חשיפת הפרשה וההחלטה על חקירה פלילית, הודיע ויינשטיין כי "לא ניתן לקבל החלטה על בחירת רמטכ"ל בשלב זה". אולם היום כתב ויינשטיין כי "בעקבות ההתפתחויות בחקירה ועל רקע ממצאי הביניים של המשטרה, לפיהם אין תשתית ראייתית לכך שמי מהאלופים המועמדים לתפקיד הרמטכ"ל מעורבים בהכנת המסמך – קביעה זו כבר לא תקפה".

"ידועה זהות מזייף המסמך"

בתוך כך, הודיעה המשטרה כי נבדקים מספר כיווני חקירה נוספים. גורמים במשטרה אף ציינו כי הם יודעים מי הוא אותו גורם האחראי על זיוף המסמך.

לדברי הגורמים, ככל הנראה, החשוד העיקרי בזיוף איננו משורות הצבא. כלומר, מדובר בחשוד אשר כבר נחקר בעבר במסגרת הפרשה וצפוי להיות מזומן לחקירה תחת אזהרה בהמשך. עוד מסרו הגורמים, כי ייתכן שבהמשך ייחקרו אנשי צבא שלא מהמטה הכללי בחשד שלקחו חלק בתהליך הפצתו של המסמך.

במקביל, דווח אמש במהדורת מבט של הערוץ הראשון כי קצין בכיר במילואים וקבוצת אזרחים הם שהדליפו את מסמך גלנט. על פי הדיווח, הן הקצין והן האזרחים נחקרו במשטרה והודו כי הדליפו את המסמך.

עדכון ראשון: 22:36

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully