וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: בנח"ל החרדי הצטלמו עם פלסטיני כפות

20.8.2010 / 0:56

ארבעה חיילי הנח"ל החרדי נעצרו השבוע בחשד שהצטלמו עם פלסטיני כפות במהלך מעצר ביהודה ושומרון. על פי החשד, החיילים הצטלמו כשהם מאיימים על הפלסטיני בנשקם

ארבעה חיילי הנח"ל החרדי נעצרו השבוע בחשד שהצטלמו עם פלסטיני כפות כשנשקם מןפנים לכיוונו. מעצרם של הארבעה הוארך עד יום ראשון הקרוב, לאחר שבית הדין הצבאי לערעורים דחה אמש (חמישי) את בקשת הסנגוריה הצבאית לקיצור ימי המעצר.

על פי החשד, במהלך פעילות של מעצר מבוקשים, לפני למעלה מחצי שנה, באחד הכפרים ביהודה ושומרון, עצרו הארבעה פלסטיני חשוד, כפתו אותו וכיסו את עיניו בפלנלית. זאת במסגרת הנהלים הקבועים. בדרך חזרה מהכפר, לאחר המעצר, הצטלמו איתו לפחות שלושה מהחשודים, כאשר נשקיהם האישיים מכוונים כלפיו.

התמונה לא הועלתה לרשת האינטרנט, אלא התגלתה לאחרונה במקרה. חומר החקירה והצילום המדובר טרם הועברו לידי סנגוריהם. בשלב זה מכחישים החשודים כי כיוונו את נשקיהם כלפי העצור. דיון נוסף בעניינם צפוי להתרחש ביום ראשון הקרוב בבית הדין הצבאי ביפו.

על פי החשד, החיילים צילמו את הפלסטיני במכשיר הטלפון הנייד של אחד מהם, ברכב המעצרים בחזרה מפעילות המעצר באזור ג'נין, לפני כשבעה חודשים. במסגרת חקירה אחרת של מצ"ח ביחידה, ככל הנראה בנושא סמים, הגיע מכשיר הטלפון לידי החוקרים ושם התגלו התמונות.

לדברי הסנגורים, מכיוון שמדובר בתמונה שצולמה במכשיר סלולרי, לא ניתן לאמוד את הזווית המדוייקת של כל חייל ונשקו. "בשלב זה לא נחשפנו לשום חומר חקירה, אך גירסתנו היא שהנשק לא כוון בשום שלב אל העצור ולא הייתה התנהגות פסולה מצידו של מרשי", אמרה סרן עו"ד עדי ריטיגשטיין, פרקליטתו של אחד החשודים. "חשוב לזכור, מדובר בארבעה לוחמים שנתנו ימים כלילות למען הגנת המדינה ואני מציעה לא לקפוץ למסקנות נמהרות טרם תסתיים החקירה הנמצאת בתחילתה. נמתין לקבלת מלוא חומר החקירה על מנת לגבש את המשך צעדינו".

פרקליטו של אחד החיילים החשודים, עורך הדין סגן אלון פלד מהסנגוריה הצבאית, התייחס לחשדות נגד מרשו. לדבריו, "מדובר באירוע נושן שאירע לפני חודשים רבים ובו מעורבים לוחמים מצטיינים. לא הייתה כאן כל כוונה להשפיל או לבזות או לפגוע בכבודו של העצור. החיילים מבינים שמדובר היה במעשה מיותר, אך אנו חושבים שאין מקום במקרה הזה להגיש כתבי אישום. במקרה הרע האירוע היה צריך להיות מטופל משמעתית ביחידה".

עדכון ראשון: 20:56

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully