וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים במשטרה: זהות מזייף המסמך ידועה

איילה חננאל

19.8.2010 / 20:39

לאחר שזיכו את צמרת צה"ל ומערכת הביטחון מכל חשד לזיוף המסמך שכונה "מסמך גלנט", אמרו גורמים במשטרה כי זהות מזייף המסמך ידועה, וכי הוא לא נמנה על מערכת הביטחון

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

לאחר שהודיעה כי זיכתה את שר הביטחון ועובדי לשכתו וכן את הרמטכ"ל וצמרת צה"ל, הודיעה הערב (חמישי) המשטרה כי נבדקים מספר כיווני חקירה נוספים. גורמים במשטרה אף ציינו כי הם יודעים מי הוא אותו גורם האחראי על זיוף המסמך.

לדברי הגורמים, ככל הנראה, החשוד העיקרי בזיוף איננו משורות הצבא. כלומר, מדובר בחשוד אשר כבר נחקר בעבר במסגרת הפרשה וצפוי להיות מזומן לחקירה תחת אזהרה בהמשך. עוד מסרו הגורמים, כי ייתכן שבהמשך ייחקרו אנשי צבא שלא מהמטה הכללי בחשד שלקחו חלק בתהליך הפצתו של המסמך.

בתוך כך, דווח הערב במהדורת מבט של הערוץ הראשון כי קצין בכיר במילואים וקבוצת אזרחים הם שהדליפו את מסמך גלנט. על פי הדיווח, הן הקצין והן האזרחים נחקרו במשטרה והודו כי הדליפו את המסמך.

מוקדם יותר הערב פירסמה המשטרה הודעה לפיה אין תשתית לחשד שהרמטכ"ל ושאר אלופי צה"ל וכן שר הביטחון אהוד ברק ועובדי לשכתו, מעורבים בזיוף המסמך שכונה "מסמך גלנט". המשטרה הודיעה כי היא תמשיך לחקור את הפרשה, וכי בידיה כיווני חקירה משמעותיים.

המשטרה אף הודיעה באופן רשמי כי המסמך הינו מסמך מזויף. על פי ההודעה, "המשטרה חשפה את שרשרת ההעברה של המסמך. בחקירת המשטרה הובהר כי אין תשתית לחשד שמי מעובדי הלשכות של שר הביטחון ושל הרמטכ"ל היה מעורב בהכנתו. בחקירת המשטרה הובהר עוד, כי אין תשתית לחשד שהרמטכ"ל ומי מקציני פורום המטה הכללי מעורב בהכנת המסמך".

בהודעת המשטרה נכתב עוד כי "המסמך שפורסם והגרסאות השונות שלו נתפסו על ידי המשטרה ונמצאים ברשותה. המשטרה חשפה בחקירתה כי תלונתו של אייל ארד, לפיה המסמך שפורסם שנחזה להיות מסמך שהוכן במשרדו, זויף ולא הוכן על ידי משרדו, מבוססת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully